Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμία σημασία ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρει τον εαυτό του.

Χένρυ Μίλλερ, 1891-1980, Αμερικανός συγγραφέας

Subscribe to our newspaper
Συνέντευξη με τον Δημήτρη Εφραίμογλου

Συνέντευξη με τον Δημήτρη Εφραίμογλου, διευθύνοντα σύμβουλο του Ιδρύματος Μείζωνος Ελληνισμού

10 Aug, 2022

Μια συνέντευξη που δόθηκε αρκετό καιρό πριν, αλλά χρειαζόμαστε να διαβάσουμε αυτά που συζητήθηκαν τότε, σε αυτή την συνέντευξη με τον Δημήτρη Εφραίμογλου, διευθύνοντα σύμβουλο στο Ίδρυμα Μείζωνος Ελληνισμού.

 

Κυρίες και κύριοι γεια σας, στη σημερινή μας συνεντευξη είναι κοντά μας ο διευθύνων σύμβουλος του ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού κύριος Δημήτρης Εφραίμογλου. Σας καλωσορίζουμε στην εκπομπή μας και είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή θα μας μιλήσετε για αυτό το σημαντικό οργανισμό που λέγεται Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Θα θέλαμε αρχικά να μας πείτε πως λειτουργεί το ίδρυμα.

Ε: Το ίδρυμα είναι ένας ιδιωτικός φορέας μη κερδοσκοπικός ο οποίος στηρίζεται αποκλειστικά σε δικούς του πόρους. Τα 170 στελέχη που δουλεύουν στο ίδρυμα είτε στα γραφεία μας είτε στον ”Ελληνικό κόσμο” στο μουσείο, είναι νέοι άνθρωποι με μεράκι, με πίστη σ’ αυτό που κάνουμε και χάρη σ’ αυτούς μπορούμε και παρουσιάζουμε το έργο μας και μέσω διαδικτύου σε όλο τον κόσμο.

ΑΧ: Θα θέλαμε να μας πείτε για τους στόχους και τους σκοπούς του ιδρύματος.

Ε: Στόχος του ιδρύματος είναι η προβολή του ελληνισμού διαχρονικά και σε όλη την γεωγραφική ανάπτυξη που αυτός έδρασε είτε είναι από την Αυστραλία είτε μέχρι τον Βόρειο πόλο και θέλουμε να αναδείξουμε τον ελληνισμό με ένα διαφορετικό τρόπο, με ένα διαφορετικό μέσο απ’ ότι είμαστε συνηθισμένοι μέχρι σήμερα γι’ αυτό αξιοποιούμε και την πιο τελευταία τεχνολογία που νομίζουμε ότι είναι αυτή που τραβάει πολύ τους νέους επισκέπτες.

ΑΧ: Πιστεύετε ότι έχει εμπνευστεί και πως η σύγχρονη τέχνη απ’ το ελληνικό πνεύμα;

Ε: Κοιτάξτε, σε όλες τις γλώσσες του κόσμου βλέπουμε ότι υπάρχουν ελληνικές λέξεις, σε όλες τις φάσεις της ζωής υπάρχουν πράγματα που μας θυμίζουν τον ελληνισμό, συνέχεια λέμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες και οι μεταγενέστεροι τα χουν πει όλα. Αυτό τι σημαίνει.. σημαίνει ότι υπάρχει μια σοφία στον ελληνισμό η οποία παραμένει ως σήμερα. Αυτό λοιπόν που θα θέλαμε εμείς είναι να την αναδείξουμε αυτή τη σοφία για να πάρει τη θέση που της αξίζει.

ΑΧ: Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για το πολιτιστικό κέντρο ”Ελληνικός κόσμος” και για τα προγράμματα που παρουσιάζονται μόνιμα και προσωρινά.

Ε: Ο Ελληνικός κόσμος είναι το μουσείο, είναι το πολιτιστικό κέντρο του ιδρύματος, είναι στην Πειραιώς 254 στον Ταύρο, λειτουργεί 4 χρόνια, παρουσιάζουμε τρεις εκθέσεις το ”Κάθε χρόνο τέτοια μέρα”, το ”4000 χρόνια ελληνικής φορεσιάς”, το ”Αναζητώντας το υγρό χρυσάφι”. Η έκθεση ”4000 χρόνια ελληνικής φορεσιάς” ολοκληρώνεται φέτος το καλοκαίρι και πρόκειται να αντικατασταθεί το Σεπτέμβρη. Επίσης παρουσιάζουμε τα διάφορα ντοκιμαντέρ του ιδρύματος, έχουμε δυο θέατρα εικονικής πραγματικότητας που είναι μια καινοτομία όχι μόνο για την Ελλάδα και υπάρχει και η εστία κυβερνοχώρου όπου οι επισκέπτες μας μπορούν είτε να περιηγηθούν είτε στο διαδίκτυο, είτε να δουν παραγωγές πολυμέσων, παραγωγές του ιδρύματος, επίσης φτιάχνουμε εκπαιδευτικά προγράμματα ή έχουμε κάποιες εκδηλώσεις κάθε Κυριακή ή κάποιες άλλες μέρες, όπως σήμερα που έχουμε μια εκδήλωση αποκριάτικη για τα παιδιά. Το ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού αν δεν κάνω λάθος είναι ο μοναδικός πολιτιστικός οργανισμός στον κόσμο που αξιοποιεί την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας για θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς. Θα θέλαμε να μας πείτε ποια είναι αυτά και ποιες ενότητες εντάσσονται σ’ αυτό το πρόγραμμα.

Ε: Συγκεκριμένα να πω ότι το σύστημα ”κιβωτός” που έχουμε στον Ελληνικό κόσμο αλλά και η μαγική οθόνη είναι συστήματα πολύ καινούργια, π.χ το χειριστήριο στη μαγική οθόνη και στην κιβωτό είναι πρωτότυπα, δηλ τα κατασκευάσανε οι εταιρείες για δική τους χρήση και όταν τους είπαμε ότι θέλαμε ένα χειριστήριο για να μπορούμε να πλοηγούμεθα μέσα στο χώρο μας είπαν ότι δεν έχουμε κάτι σε παραγωγή αλλά πάρτε το δοκιμαστικά αυτό που έχουμε φτιάξει εμείς και πείτε μας τα θετικά και τα αρνητικά και επίσης θα έλεγα ότι είμαστε ένα πεδίο δοκιμών γι’ αυτή την τεχνολογίας παγκοσμίως. Τέτοια συστήματα απ’ ότι ξέρω υπάρχει ένα μόνο στην Αυστρία και ένα στην Ελλάδα και μιλάω για το ευρύ κοινό γιατί βέβαια υπάρχουν σε βαριά βιομηχανία, σε επιστημονική έρευνα, σε νοσοκομεία, χάρη στη μαγική οθόνη μπορούν να γίνουν επεμβάσεις από ένα σημείο του κόσμου σε ένα άλλο δηλ ο γιατρός βλέπει εικονικά τον ασθενή ο οποίος βρίσκεται π.χ σε μια χώρα της Αφρικής και χειρουργεί κάποιος συνάδελφός του και οι δυο χειρούργοι βλέπουν ο ένας τον πραγματικό ασθενή και ο άλλος τον ψηφιακό και μπορεί και τον κατευθύνει και έτσι γίνονται οι επεμβάσεις. Αυτό είναι τεχνολογία των τελευταίων λίγων ετών. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται σε τέτοια συστήματα πάλι. Εμείς όταν είδαμε την τεχνολογία αυτή που παρουσιάστηκε στο Ορλάντο των ΗΠΑ σε μια έκθεση το 1994 είπαμε ότι αυτό πρέπει να το φέρουμε στην Ελλάδα και πρέπει να το φέρουμε και να δείξουμε τον πολιτισμό μας. Όταν το είχα δει αυτό είχα πει ότι αυτό πρέπει να το δείξουμε στον κόσμο για να δει πως εμείς οι Έλληνες την τεχνολογία, μπορούμε την τεχνολογία να την αξιοποιήσουμε με καλή χρήση. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε από τότε με πολύ δύσκολη δουλειά και δουλειά που δεν είχαμε κάποιο μπούσουλα να μας πει κάποιος ότι αυτό το κάνετε σωστά, αυτό όχι αλλά λίγο πολύ καλύπταμε την τεχνολογία όπως προχωρούσαμε. Καταφέραμε και εγκαταστήσαμε στον Ελληνικό κόσμο τα δυο συστήματα, την μαγική οθόνη και την κιβωτό και σήμερα οι επισκέπτες μας μπορούν να θαυμάσουν κάτι για καλή χρήση.

ΑΧ: Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τις παραγωγές ντοκιμαντέρ που παρουσιάζονται μόνιμα στο πολιτιστικό κέντρο Ελληνικός κόσμος.

Ε: Ντοκιμαντέρ τα οποία έχουμε κατασκευάσει είναι το ”Μίλητος, μια πόλη σε τέσσερις διαστάσεις”, πολύ καινοτόμο ντοκιμαντέρ το οποίο αξιοποίησε τις τρισδιάστατες αναπαραστάσεις που είχαμε ξεκινήσει να φτιάχνουμε για τα συστήματα εικονικής πραγματικότητας και σε μια πιο ολοκληρωμένη μορφή τους οι τρισδιάστατες αναπαραστάσεις έχουν ενσωματωθεί σ’ αυτό το ντοκιμαντέρ και μπορεί κανείς να δει και να θαυμάσει την αρχαία Μίλητο όπως ήταν 2000 χρόνια πρίν. Είναι κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι και είναι και η παραγωγή που μας έφερε το πρώτο βραβείο στο ίδρυμα. Άλλες παραγωγές από το τμήμα τρισδιάστατων αναπαραστάσεων που αξιοποιούν και αυτές υλικό είναι ”Το οδοιπορικό στη Μικρά Ασία”, ”Το κερί που δεν σβήνει”, ”Ένα οδοιπορικό στις εκκλησίες τις Μικράς Ασίας”, ”Τα όστρακα της Μαύρης θάλασσας”, ”Περιήγηση στη Βουλγαρία”, ”Τα λιμάνια της Μεσογείου”, ”Κύπρος”, εξίσου σπουδαίο ντοκιμαντέρ με αναπαραστάσεις τρισδιάστατων γραφικών, το ”Παιδιά ήμασταν τότε”, συνεντεύξεις μικρασιατικών προσφύγων όπου δένεται με ένα άλλο έργο την ”Καταγραφή γενεαλογικών δέντρων των μικρασιατικών προσφύγων” όπου προσπαθούμε να διασώσουμε το πώς ήταν ο ελληνισμός πρίν από το 1922 και εκεί έχουμε μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν στη Μικρά Ασία και μιλάνε για το πώς ήταν η ζωή τους εκεί, ποια ήταν η κατάσταση της ζωής τότε.

ΑΧ: Έχετε κάνει κάτι για τους ολυμπιακούς αγώνες;

Ε: Έχουμε κάνει δυο συμπαραγωγές, η μια είναι ”Το ταξίδι” που μιλάει για τους Τουρκοκρητικούς και για τους Κρητικοτούρκους ας πούμε, είναι μια συμπαραγωγή με την κυρία Μαυρίκου και έχει πάρει και το βραβείο στην Τουρκία, ήταν πολύ καλή παραγωγή και επίσης για τους ολυμπιακούς αγώνες είναι μια σειρά από πέντε ντοκιμαντέρ, δυόμισι ώρες συνολικά και παρουσιάζει τους ολυμπιακούς αγώνες στην αρχαιότητα, έχει αξιοποιηθεί και εκεί από το τμήμα τρισδιάστατων γραφικών αναπαραστάσεις της Ολυμπίας και είναι αυτές οι αναπαραστάσεις μετασχηματισμένες που μπορεί να θαυμάσει κανείς στην εικονική πραγματικότητα.

ΑΧ: Αυτό με τους ολυμπιακούς αγώνες ποιος έχει σκηνοθετήσει το ντοκιμαντέρ;

Ε: Σκηνοθέτης είναι ο κύριος Χολέβας και το σενάριο είναι της κυρίας Τσίκρα και είμαστε συμπαραγωγή.

ΑΧ: Στο προηγούμενο που είπατε με τους Κρητικοτούρκους και τους Τουρκοκρητικούς ποιο είναι το θέμα;

Ε: Πήγε η κύρια Μαυρίκου στο Αιβαλί και στο Ρέθυμνο και πήρε τους Τουρκοκρητικούς και τους έφερε στο Ρέθυμνο και μετά οι Ρεθυμνιώτες πήγαν στο Αϊβαλί. Είναι στην ουσία αυτή η εμπειρία και είναι κάτι πολύ συγκινητικό να βλέπεις ανθρώπους να γυρνάνε πίσω στην πατρίδα τους γιατί στην ουσία πατρίδα είναι εκεί που γεννήθηκες, πατρίδα είναι εκεί που είναι η καρδιά σου όχι εκεί που κάποια πολιτική συμφωνία σε έστειλε. Βλέπεις ανθρώπους να γυρνάνε πίσω στην πατρίδα τους, να βλέπουν τα χώματα που γεννήθηκαν, τα σπίτια που ζήσανε και αυτό που λεω εγώ είναι ότι αν τα καταφέρει κάποιος να δει το ντοκιμαντέρ χωρίς να κλάψει δεν το είδε καλά.

ΑΧ: Πόσο πιστεύετε ότι συνέβαλε το ντοκιμαντέρ αυτό στην ελληνοτουρκική φιλία;

Ε: Δεν θ τολμούσα ποτέ να πω κάτι τέτοιο, είμαστε μετριόφρονες στο ίδρυμα , πάντως να σας πω ένα γεγονός το οποίο αποδεικνύει τη δουλειά που κάνουμε και το γεγονός αυτό έγινε πριν τους σεισμούς της Τουρκίας που όλοι ξέρουμε ότι ήρθαμε κοντά σαν λαοί. Δυο μήνες είχε γράψει η Χουριέτ η μεγάλη τουρκική εφημερίδα ένα άρθρο λίγο πολύ προπηλακίζοντας την τουρκική κυβέρνηση ότι κοιτάξτε να δείτε τι κάνουν οι Έλληνες για τα δικά μας ερείπια, τι καταπληκτική δουλειά κάνουν Οι Έλληνες και εσείς , η τουρκική κυβέρνηση ας πούμε δεν κάνετε τίποτα. Εσείς θα πρέπει να ήσασταν οι πρώτοι που θα έπρεπε να έχετε κάνει κάτι για τα δικά μας ερείπια. Αυτό φαίνεται έκανε πολλούς Τούρκους να πάνε να δούνε τη σελίδα μας στο διαδίκτυο και να δουν την αναπαράσταση της Μιλήτου και πήραμε πολλά γράμματα στο ηλεκτρονικό βιβλίο επισκεπτών στο διαδίκτυο, πολλοί Τούρκοι λέγοντας τι καταπληκτική δουλειά είναι αυτή. Βέβαια να πω ότι συνεργαζόμαστε με 5 πανεπιστήμια, το πανεπιστήμιο του Βοσπόρου, της Άγκυρας, και άλλο ένα πανεπιστήμιο στην Κωνσταντινούπολη σε προγράμματα που κάνουμε για την Μικρά Ασία καθώς και με πανεπιστήμια απ’ όλο τον κόσμο γιατί κάνουμε προγράμματα και για τον ελληνισμό απανταχού της γης.

ΑΧ: Αυτά τα ντοκιμαντέρ έχετε κάνει κάποιες σκέψεις με κάποιο τρόπο να εμφανιστούν και στη επαρχία για να τα δουν οι άνθρωποι που δεν μπορούν να έρθουν στην Αθήνα.

Ε: Καταρχήν όλες μας οι παραγωγές πωλούνται στα μεγάλα βιβλιοπωλεία όπου μπορεί να παει κάποιος να τα ζητήσει και άρα είναι διαθέσιμα παντού. Τώρα από και πέρα είναι θέμα καναλιών.

ΑΧ: Από τη στιγμή που μπορείτε να μας τα δώσετε και μας επιτρέπετε να τα δείξουμε με μεγάλη μας χαρά και μεγάλη μας τιμή να συμβάλλουμε όσο γίνεται στη διάδοση του έργου που κάνει το ίδρυμα μείζονος ελληνισμού το οποίο είναι πολύ σημαντικό. Θα ήθελα να μου πείτε τι σημασία που έχουν για το ίδρυμα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και ποια προγράμματα πραγματοποιούνται;

Ε: Για μας το κέντρο της προσοχής μας είναι οι νέοι άνθρωποι γιατί πιστεύουμε ότι αυτοί είναι το μέλλον και λίγο πολύ αυτή είναι η πραγματικότητα για ένα ίδρυμα που δεν έχει όρια ζωής, εμείς κοιτάμε το μέλλον και έτσι θέλουμε να δώσουμε πολύ μεγάλη έμφαση στους νέους και νομίζω ότι μας έχει δικαιώσει σε αυτό η ζωή, διότι απόδειξη είναι αυτά που μας γράφουν και τα παιδιά στο βιβλίο των επισκεπτών μας αλλά και οι δάσκαλοι. Μας γράφουν οι δάσκαλοι ότι λίγα λεπτά μέσα στην εικονική πραγματικότητα ισοδυναμούν με πολλές ώρες μαθήματος. Μας γράφει παιδί ότι έμαθε μέσα σε μία ώρα όσα δεν έμαθε σε τρία χρόνια στο σχολείο και το καταλαβαίνουμε και εμείς και οι δάσκαλοι ότι αυτό είναι αλήθεια και πρέπει να φέρνουν τις τάξεις τους εδώ γιατί αυτό που γίνεται είναι ότι ζούν την ιστορία εδώ τα παιδιά και οι δάσκαλοι ενθουσιάζονται, παίρνουν από εμάς υλικό το οποίο μπορούν να το χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους. Ευτυχώς το υπουργείο παιδείας μας έχει αγκαλιάσει και μάλιστα αυτές τις μέρες ετοιμάζει – έχει βέβαια στείλει εγκύκλιο στα σχολεία να επισκεφτούν τον ελληνικό κόσμο – και τώρα στα πλαίσια της ολυμπιακής παιδείας γιατί έχουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ο ήρωας Ολυμπιονίκης” και είναι μια ξενάγηση στην έκθεση των επετείων αλλά δοσμένη από την πλευρά του ήρωα. Είναι η παρακολούθηση των ντοκιμαντέρ των ολυμπιακών αγώνων και βέβαια στο διαδίκτυο όπου τα παιδιά μπορούν να δούν στη εστία κυβερνοχώρου καθώς και η επίσκεψη στην εικονική πραγματικότητα όπου τα παιδιά παίρνουν αγγεία, όπου αναπαριστούν την εικονική πραγματικότητα, αρματοδρομία, ακόντιο, κλπ. Τα οποία τα βρίσκουν όπως είναι σπασμένα όπως τα βρίσκουν οι αρχαιολόγοι τα αγγεία και παίρνουν τα αγγεία τα παιδιά τα συντίθουν όπως ήταν, βλέπουν την αναπαράσταση του αθλήματος που έχει το αγγείο πάνω και μετά μπορούν να ο περιεργαστούν το αγγείο το οποίο είναι ψηφιακό και μπορούν να το δουν από όλες τις πλευρές και αυτό αρέσει στα παιδιά. ¨Ένα άλλο μεγάλο πακέτο εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι το “Καλοκαίρι στην πόλη” όπου σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα που κρατάνε μια εβδομάδα, έρχονται τα παιδιά εδώ και μένουν όλη τη μέρα στο μουσείο και μπορούν να κάνουν μια πληθώρα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, είναι ίσως από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα, ίσως γιατί δεν έρχονται τα παιδιά οργανωμένα με σχολεία αλλά έρχονται τα παιδιά μόνα τους.

ΑΧ: Τι ηλικίας πρέπει να είναι τα παιδιά;

Ε: Έχουμε ομάδες για όλες τις ηλικίες.

ΑΧ: Άρα τα παιδιά της επαρχίας δεν μπορούν να το δουν αυτό το πρόγραμμα, θέλω να πω ότι είναι πιο εύκολο για τα παιδιά που μένουν στην Αθήνα, που οι γονείς τα φέρνουν και τα ξαναπαίρνουν.

Ε: Όλοι μπορούν να το δουν αλλά επειδή το καλοκαίρι είναι άδεια η Αθήνα είναι εύκολο σε κάποιο γονιό της επαρχίας να έρθει. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή οι δυνάμεις μας αρκούν μόνο για την πόλη.

ΑΧ: Αυτά τα προγράμματα μπορούν να τα κανονίσουν κάποιοι δήμοι ή και νομαρχίες αλλά και άλλοι φορείς που μπορεί να γίνει και αυτό στην επαρχία.

Ε: Εμείς αυτό που ζητάμε από φορείς εκτός Αθηνών είναι τον χώρο αφενός και την διαμονή των ανθρώπων που θα έρθουν. Από εκεί και πέρα εμείς μπορούμε να πάμε σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας και να κάνουμε εκπαιδευτικέ προγράμματα.

ΑΧ: Αυτό μπορεί να γίνει καλοκαίρι ή χειμώνα σαββατοκύριακο;

Ε:: Αυτό μπορεί να γίνει καλοκαίρι, δεν το έχουμε οργανώσει για σαββατοκύριακο το χειμώνα αλλά δεν θα έλεγα ότι θα ήταν κάτι αδύνατο. Θα έλεγα ότι θα ήταν πιο εύκολο το καλοκαίρι. Μην ξεχνάτε ότι και οι μετακινήσεις των ανθρώπων είναι δυσκολότερες, το χειμώνα είμαστε ανοιχτοί όλες τις μέρες και γεμάτοι όλες τις μέρες και γι’ αυτό λέμε στους χειμερινούς επισκέπτες στο μουσείο μας να τηλεφωνούν πριν για να δουν αν έχουμε χώρο. Το καλοκαίρι είναι πιο εύκολο γιατί δεν έχουμε τον μεγάλο όγκο των σχολείων αλλά έχουμε πολλούς τουρίστες και είναι πιο εύκολο.

ΑΧ: Πιστεύω ότι μια από τις προτεραιότητες του ιδρύματος είναι και η διάδοση του ελληνισμού στο εξωτερικό και πιστεύουμε ότι και εδώ έχει κάνει πολλά βήματα. Θέλω να μας μιλήσετε γι΄ αυτό.

Ε: Βεβαίως έχετε πολύ δίκιο, ξεκινήσαμε από την ύπαρξη του ελληνισμού στο εξωτερικό διότι η σκέψη μας ήταν ότι για τον εντός Ελλάδος ελληνισμό κάποιος κάτι κάνει. Για τον εκτός Ελλάδος ελληνισμό… Καταρχήν εκεί οι μαρτυρίες καταστρέφονται, οι άνθρωποι, οι πρόσφυγες, οι ξενιτεμένοι, οι Έλληνες του εξωτερικού της προηγούμενης γενιάς σιγά σιγά εκλείπουν και μειώνονται οι πηγές πληροφόρησης συνεχώς και φυσικά είναι πράγματα για τα οποία κάποιος πρέπει να μιλήσει. Είναι κρίμα να χαθεί ο πολιτισμός των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, των Ελλήνων της Βουλγαρίας, της Κάτω Ιταλίας, η παρουσία του Ελληνισμού στην Αίγυπτο, είναι κρίμα να χαθούν όλα αυτά. Και αυτά αν κάποιος δεν τα καταγράψει είναι σίγουρο ότι θα χαθούν. Έτσι ξεκινήσαμε από εκεί και χάρη στη μεγαλύτερη εφεύρεση του 20ου αιώνα, το διαδικτύου, μπορούμε να δείξουμε τα έργα μας σε όλο τον κόσμο και είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις σχολεία στο βιβλίο των επισκεπτών από την Κούβα, τη Ν.Ζηλανδία, διάφορα μέρη που κανείς δεν τα έχει ξανακούσει και να σου λένε μπράβο γιατί χάρη σε σας τα παιδιά μου μαθαίνουν τι είναι η Ελλάδα γιατί δεν έχουν έρθει στην Ελλάδα και χάρη σε σας μαθαίνουν τι είναι η πραγματική Ελλάδα.

ΑΧ: Μια λάτρης του ελληνισμού είναι η Ζακλίν Ντε Ρομιγί, δεν ξέρω αν έχετε έρθει σε επαφή

Ε; Ναι είναι στην επιστημονική μας επιτροπή

ΑΧ: Πολύ ωραία και προημερών είχα την τύχη να της κάνω μια συνέντευξη μέσω αλληλογραφίας για τον ελληνικό πολιτισμό και επειδή ξέρω ότι έχει αγωνιστεί πολύ και χάρη του αγώνα της τα αρχαία ελληνικά συνέχισαν να διδάσκονται στο πανεπιστήμιο της Γαλλίας.

Ε: θέλω να πω το εξής, ότι λένε ότι η Πάτρα είναι η Τρίτη μεγάλη πόλη σε πληθυσμό της Ελλάδας σωστά; Λάθος, η Μελβούρνη είναι η τρίτη μεγάλη πόλη όχι της Ελλάδας αλλά έχει ένα συνολικό πληθυσμό δηλ πιο πολλοί Έλληνες υπάρχουν στη Μελβούρνη απ’ ότι στην Πάτρα. Η τρίτη σε ελληνικό πληθυσμό στον κόσμο είναι η Μελβούρνη.

ΑΧ: Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τις εκδόσεις που έχει το ίδρυμα.

Ε: Έχουμε πολλές εκδόσεις και τώρα τελευταία έχουμε δώσει πολύ μεγάλη έμφαση στα παιδικά βιβλία. Έχουμε κάνει εκδόσεις που είναι ” Τα κεραμικά του Τσαβά Καλέ” ένα καταπληκτικό βιβλίο της κυρίας Κορρέ, ”Η ιστορία της Αγιάς της Κωνσταντινουπόλεως, ”Οι σφραγίδες των Μητροπόλεων Χαλκηδόνος και Δέρκων” και το πιο μεγάλο μας κατόρθωμα που είναι ένα πολύ μεγάλο στο είδος του βιβλίο είναι η Πρυήμη που είναι μια αρχιτεκτονική μελέτη της πόλης της Πρυήμης της Μικράς Ασίας όπου τέτοια μελέτη δεν έχει γίνει ποτέ για καμιά πόλη στον κόσμο και περιέχει και μέσα ένα κείμενο του Γερμανού ανασκαφέα της Πρυήμης το οποίο είναι πρωτοεμφανιζόμενο το οποίο και αυτό είναι για τους αρχαιολόγους, ας το πούμε η πρώτη δημοσίευση είναι και η πολύ σπουδαία και τώρα έχουμε μια σειρά καινούργιων βιβλίων ”Το καλό και το κακό κορίτσι, είναι ένα παραμύθι που λέγανε στη Αλικαρνασσό, έχουμε βιβλία το ”4000 χρόνια ελληνικής φορεσιάς” που είναι ένα χρονολόγιο της φορεσιάς και βγάζουμε βιβλία όπως είναι ”Η αρχαιολογία”, ο ”αρχαιολογικός οδηγός της Αθήνας” αυτά είναι από τις έντυπες εκδόσεις μας και από τις ηλεκτρονικές εκδόσεις μας η πρώτη και πιο διάσημη είναι ”Ο μαγικός περίπατος του Ζαχαρία Απορία στους Δελφούς” όπου είναι ένα CD-ROM όπου ο ήρωάς μας ο Ζαχαρίας ανακαλύπτει σε ένα μπαούλο του παππού του στους Δελφούς το ημερολόγιο του παππού του που ήταν στη μεγάλη ανασκαφή στις αρχές του αιώνα στους Δελφούς και λεει να παω να το ψάξω να δω τον αρχαιολογικό τόπο των Δελφών και πηγαίνει στους Δελφούς, βρίσκει τον αρχαιολόγο τον Αριστοφάνη Σκαπάνη και τον ξεναγεί στους Δελφούς . Τα επόμενα CD-ROM που βγάλαμε ήταν ”Το μυστικό στην αρχαία Μίλητο” μια καταπληκτική δουλειά που αντιπροσωπεύει 4 χρόνια δουλειάς και ελπίζουμε ότι θα είναι η επόμενη αγάπη των παιδιών, για μας είναι άπιαστο όνειρο το ότι έγινε πραγματικότητα , και είναι δυο παιδια΄που προσπαθούν να βρουν το θείο τους που έχει χαθεί στο χώρο και στο χρόνο και πρέπει να φτιάξουν μια χρονομηχανή να πάνε πίσω στην αρχαία Μίλητο όπου περιηγούνται την αρχαία Μίλητο όπως μπορεί να την περιηγηθεί κανείς στην εικονική πραγματικότητα αλλά στον Η/Υ πια και ανακαλύπτουν τι έγινε ο θείος τους. Επίσης υπάρχουν άλλοι δυο διαδραστικοί δίσκοι ”Το μονοπάτι της γνώσης ” όπου είναι ένα παιχνίδι στην ελληνική ιστορία και περιλαμβάνει και όλη την εγκυκλοπαίδεια της ελληνικής ιστορίας η οποία βρίσκεται στο διαδίκτυο.

ΑΧ; Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για το σύλλογο Φίλων του ιδρύματος.

Ε: Είναι στην ουσία ο χώρος που μπορεί κάποιος που συμφωνεί με αυτό που κάνουμε, που αγκαλιάζει αυτό που κάνουμε να βοηθήσει το ίδρυμα. Οι Φίλοι είναι μέλη απ’ όλο τον κόσμο, έχουμε συχνή αλληλογραφία μαζί τους, τους στέλνουμε ένα τριμηνιαίο περιοδικό ”Τα νέα του ελληνικού κόσμου”, φυσικά τους στέλνουμε τις εκδηλώσεις που κάνουμε , τους στέλνουμε τα νεα μας έργα που κάνουμε στο διαδίκτυο που μπορούν να πάνε και να τα δουν στη σελίδα και οι δικοί μας άνθρωποι ανά τον κόσμο. Επίσης υπάρχουν οι εθελοντές που μας βοηθούν πάρα πολύ και είναι μια μεγάλη προσφορά της κοινωνίας στο ίδρυμα.

ΑΧ: Οι ξένοι είναι σίγουρο ότι μας αγαπούν για τον αρχαίο μας πολιτισμό και για την αρχαία Ελλάδα. Σήμερα πως μας βλέπουν οι ξένοι;

Ε: Όπως εμείς βλέπουμε τους ξένους έτσι και οι ξένοι βλέπουν εμάς. Αν έχουμε να τους προσφέρουμε κάτι που τους αρέσει, που το θέλουνε μας βλέπουν καλά. Σκοπός μας αυτός πρέπει να είναι, να προσφέρουμε στον κόσμο και Έλληνες και ξένους πράγματα που εκείνοι θέλουν. Το αν οι αρχαίοι Έλληνες είχαν κάνει κάτι καλό αυτό δεν έχει σχέση προς τον μη Έλληνα μεγάλη σχέση με τον σημερινό Έλληνα. Αυτό που εμείς πρέπει να κάνουμε είναι να προσφέρουμε στον κόσμο κουλτούρα και γενικά πράγματα που θέλουν να αφομοιώσουν. Πέρσι το καλοκαίρι είχαμε δεχτεί μια επίσκεψη από 3000 φοιτητές Αμερικάνους γιατί προφανώς τους είπε ο τουριστικός τους πράκτορας ότι πρέπει να πάτε εκεί γιατί είναι το καλύτερο μουσείο στην Ελλάδα για παράδειγμα, δεν ξέρω τι τους είπε αλλά πάντως κάτι καλό θα τους είπε που τους έκανε να πουν ότι εκεί πρέπει να πάμε. Πήγανε, το είδανε, το αποτέλεσμα; Μας πήραν τηλέφωνο και μας είπαν ότι θα έρθουν 5000 απ’ την ίδια οργάνωση. Άρα τους προσφέραμε κάτι καλό, άρα αυτοί που θα έρθουν μας βλέπουν με καλό μάτι και πηγαίνοντας στη χώρα τους θα λένε κοίτα να δεις που πήγαμε, φέτος το καλοκαίρι είδαμε ένα μαγικό πράγμα.. αυτό είναι διότι οι αρχαίοι Έλληνες προσφέρανε πολλά και στα χρόνια της οθωμανικής κατοχής και της αναγέννησης της Ευρώπης οι Έλληνες προσφέρανε πολλά αλλά ίσως δεν έχει για τον ξένο τόσο μεγάλη σημασία αλλά σημασία έχει τι μπορούμε να προσφέρουμε σήμερα. Για μας είναι η κληρονομιά μας, το παρελθόν μας, εγώ το ξέρω αλλά για τον άλλο έχει σημασία εγώ τι κάνω και εμείς πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας.. πρέπει να γίνουμε πρωτοπόροι στην Ευρώπη.

ΑΧ: Τι νομίζετε ότι αποτελεί για την χώρα μας η οργάνωση των ολυμπιακών αγώνων;

Ε: Μια μεγάλη πρόκληση γιατί αν τα καταφέρουμε θα μας πουν μπράβο και θα νιώσουμε πολύ περήφανοι, εάν δεν τα καταφέρουμε θα είναι άσχημα τα πράγματα. Εμείς είμαστε προετοιμασμένοι πλήρως και φέτος το καλοκαίρι να γινόταν οι αγώνες εμείς θα προσφέρουμε στο κοινό μας ένα εκπληκτικό θέαμα.

ΑΧ: Ο ρόλος του ιδρύματος για τους ολυμπιακούς αγώνες ποιος θα είναι;

Ε: Θα είναι παράπλευρος ως προς τους επισκέπτες και όχι ως προς τους αγώνες. Εμείς αρωγοί πάντα σε όλους τους φορείς είμαστε εδώ να βοηθήσουμε όποιον χρειάζεται τη βοήθειά μας και θέλει και φυσικά θα παρέχουμε στους επισκέπτες το πολύ υψηλό θέαμα-πρόγραμμα που έχουμε σήμερα, θα έχουμε το πρόγραμμα της εικονικής πραγματικότητας το οποίο θα έχει εμπλουτιστεί, θα έχουμε έκθεση για τους ολυμπιακούς αγώνες την οποία ξεκινάμε και θα είναι έτοιμοι ως το Σεπτέμβρη του 2003, εκδόσεις, διαδραστικούς δίσκους και τη σελίδα στο διαδίκτυο που θα αναβαθμιστεί και θα εμπλουτιστεί.

ΑΧ: Υπάρχει σκέψη το ίδρυμα να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της χώρας μας;

Ε: Σαφώς και θέλουμε, αυτή τη στιγμή όμως να σας πω τον καημό μας είμαστε 170 και δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε ούτε τα μισά απ’ αυτά που θα θέλαμε. Ο Ελληνικός κόσμος έχει σχέδια να επεκταθεί και ως το 2010 να έχει δημιουργηθεί ένα πολυδύναμο πολιτισμικό πάρκο σ’ αυτόν εδώ το χώρο, έχουμε 60 στέμματα γης που θέλουμε να τα κάνουμε ένα πάρκο που να μην μπορεί να έρθει κανείς και να δει τον ελληνισμό και τις αξίες του ελληνισμού και τις αρχές του ελληνισμού και αυτό ως το 2010 είναι το κεντρικό μας έργο. Σαφώς και αν βρίσκαμε αρωγούς σε διάφορα μέρη της Ελλάδας θα μπορούσαμε να κάνουμε και ένα παράρτημα κάπου αλλού αλλά το μεγάλο μας πρόβλημα είναι ότι θέλουμε να βρούμε ανθρώπους που θα μας βοηθήσουν.

ΑΧ: Τι είδους βοήθεια, οικονομική ή ηθική; Υπάρχουν δυο είδη βοήθειας..

Ε: Τρία, γιατί είναι και τα στελέχη που θα υπάρχουν.. όλων των ειδών τις βοήθειες διότι και τα στελέχη μας έχουν πολύ υψηλά κριτήρια και μας ενδιαφέρει να είναι ταγμένοι σε αυτό που κάνουν και δεν μας ενδιαφέρει να έρθει κάποιος για ένα χρόνο στο ίδρυμα να δουλέψει και μετά να παει κάπου αλλού.

 

 

φωτό https://culturenow.gr 

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.

Ακολουθήστε μας στο Facebook @grnewsradiofl

Ακολουθήστε μας στο Twitter @grnewsradiofl

 

Copyright 2021 Businessrise Group.  All rights reserved. Απαγορεύται ρητώς η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή ή αναδιανομή μέρους ή όλου του υλικού του ιστοχώρου χωρίς τις κάτωθι προυποθέσεις: Θα υπάρχει ενεργός σύνδεσμος προς το άρθρο ή την σελίδα. Ο ενεργός σύνδεσμος θα πρέπει να είναι do follow Όταν τα κείμενα υπογράφονται από συντάκτες, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνεται το όνομα του συντάκτη και ο ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί στο προφίλ του Το κείμενο δεν πρέπει να αλλοιώνεται σε καμία περίπτωση ή αν αυτό κρίνεται απαραίτητο να συμβεί, τότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο στον αναγνώστη ποιο είναι το πρωτότυπο κείμενο και ποιες είναι οι προσθήκες ή οι αλλαγές. αν δεν πληρούνται αυτές οι προυποθέσεις, τότε το νομικό τμήμα μας θα προβεί σε καταγγελία DMCA, χωρίς ειδοποίηση, και θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες νομικές ενέργειες.

Άλλα Άρθρα

Τελευταία Άρθρα

Σχολιασμός Επικαιρότητας

Ενδιαφέροντα Θέματα

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων


Συμβουλές Μαγειρικής

International sounds DJ Entertainment

Pin It on Pinterest

Share This