ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Είπαν Οι Φίλοι

May 26, 2022

EnglishGreek
greek-news-and-Radio-FL-logo

Η Ελληνική εφημερίδα και το Ελληνικό Ραδιόφωνο της Florida
The Greek Newspaper and the Greek Radio of Florida

EnglishGreek

Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμία σημασία ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρει τον εαυτό του.

Χένρυ Μίλλερ, 1891-1980, Αμερικανός συγγραφέας

Πολίτης δεύτερης κατηγορίας

Γυναίκα: Πολίτης δεύτερης κατηγορίας, στην Ινδία

30 Apr, 2022

Πολλά περιστατικά φτάνουν τα τελευταία χρόνια στα αυτιά μας, που αφορούν την βία κατά των γυναικών, στην Ινδία, σε τέτοιο βαθμό που δυστυχώς αποτελούν πια μια ρουτίνα στην ροή των ειδήσεων. Η Ινδία -πολιτικά και νομικά- φαίνεται να αντιμετωπίζει την γυναίκα ως ένα πλάσμα “δεύτερης κατηγορίας“, καθώς τα περιστατικά ομαδικών βιασμών και άγριας δολοφονίας πληθαίνουν αντί να ελαττώνονται.

Οι άντρες που καταδικάζονται για δολοφονία μετά από βιασμό, έχουν την δυνατότητα να ασκήσουν έφεση ή ακόμη και να ζητούν χάρη από τον πρόεδρο της Ινδίας, ζητώντας να αποφύγουν την ποινή για το έγκλημά τους. Οι βιασμοί στην Ινδία αφορούν κορίτσια, ακόμη και επτά ή οκτώ ετών, και μεγαλύτερες γυναίκες, και συχνά καταλήγουν σε άγρια δολοφονία με πυρπόληση ή άλλο τρόπο.

Το 2017 μόνο, η ινδική αστυνομία κατέγραψε 33.658 περιπτώσεις βιασμού ενώ οι ειδικοί ανέφεραν  ότι κάθε 16 λεπτά, μια γυναίκα βιάζεται στην Ινδία.

 

Πολίτες δευτέρας κατηγορίας ή μια Κουλτούρα Βίας;

Η ποινική ψυχολόγος Anuja Trehan Kapur, στο blog dw. com ανέφερε ότι νομικά είναι σχεδόν αδύνατο να δικαστούν οι υποθέσεις αυτές λόγω έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων. Παράλληλα, η ιδρύτρια της φεμινιστικής οργάνωσης Sayfty Trust, Shruti Kapoor, αναφέρει πως “η πατριαρχική κοινωνία της Ινδίας, δίνει μεγαλύτερη σημασία στην ζωή των ανδρών. Οι γυναίκες είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας”.

Πολλά περιστατικά βίας ξεκινούν από το άμεσο περιβάλλον της γυναίκας. Έρευνα του National Crime Records Bureau (2017) απέδειξε ότι το 93% των βιασμών διαπράχθηκαν από άτομα γνωστά ή συγγενικά του θύματος, ή και άτομα από το εργασιακό περιβάλλον.

Στην Ινδία, κυρίως στις περιοχές που είναι χαμηλότερες εισοδηματικά, υπάρχει η πεποίθηση ότι οι γυναίκες που φορούν “δυτικά ρούχα” είναι ανήθικες, και ζητούν να βιαστούν. Την πληροφορία αυτή μας την δίνει το  Ίδρυμα Ισότητας που λειτουργεί στην Πούνα και εργάζεται με εφήβους τέτοιου εισοδηματικού επιπέδου.

Υπάρχουν και οι πολίτες που ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των βιαστών, αναφέροντας ότι θα πρέπει να τους αποδοθεί θανατική ποινή – δεν λείπουν μάλιστα οι περιπτώσεις εξωδικαστικής δολοφονίας των ενόχων – κάτι που περιπλέκει τα πράγματα, αποδεικνύοντας ότι η έξαρση του θυμού και της βίας, είναι καθεστώς.

 

Ένα πολιτικό παρασκήνιο πίσω από την βία κατά των γυναικών

Οι τραγικές λεπτομέρειες πίσω από κάθε περιστατικό, είναι κάτι παραπάνω από ανατριχιαστικές, καθώς περιγράφουν μια ενστικτώδη κατάσταση αγριμιών, θα έλεγε κάποιος ψυχαναλυτής. Παρ’ όλα αυτά, στην Ινδία, το θέμα έχει μετατραπεί σε μια αντιπαράθεση μεεταξύ Ινδουιστών και Μουσουλμάνων, όπως στην περίπτωση της οκτάχρονης Ασιφά. Μεγάλη μερίδα του Τύπου αναλώθηκε στο αν το θύμα ήταν μουσουλμάνα ή οι δράστες ινδουιστές, παρά στο γεγονός αυτό καθ’ εαυτό. Οι δεξιές ινδουιστικές οργανώσεις φαίνεται να βρίσκουν ένα γόνιμο έδαφος για να στηρίξουν τέτοιου είδους δράσεις, πραγματοποιώντας διαδηλώσεις, όπως έκανε και η οργάνωση Hindu Ekta Manch.

Το ακόμη πιο ανησυχητικό ήταν το γεγονός ότι και υπουργοί της κυβέρνησης συμμετείχαν σε αυτές τις διαδηλώεις, υπέρ των δραστών. Μετά από αυτό, το ερώτημα “γιατί δεν καταδικάζονται οι δράστες” είναι σχεδόν αυτονόητο ότι δεν λαμβάνει απάντηση.

Όταν οι πολίτες αντιδρούν, ζητούν συνήθως θανατική καταδίκη, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στο κράτος στο οποίο δεν υφίσταται νομική πρόβλεψη για τέτοιου είδους περιστατικά – δεν υπάρχει μέριμνα πρόληψης, αλλά και καταστολής.

Τα πολιτικά κόμματα βασίζονται σε αυτό το “καυτό” θέμα όταν χρειάζεται να προχωρήσουν σε αντιπολίτευση ή εκλογές, αλλά στην ουσία δεν υπάρχει δυνατός λόγος από τα αρμόδια υπουργεία, για να καταπνίξει αυτό το κοινωνικό φαινόμενο.

 

Η δύναμη της παράδοσης: η Κάστα

“Δεν αναφέρεται ποτέ στα αποδεικτικά στοιχεία, αλλά η δύναμη της κάστας είναι εκεί για όποιον μπορεί να την δει”. Γιατί η κάστα ως δομή υπάρχει παντού στην ζωή της Ινδίας. Ακόμη και όταν ο άντρας φύγει από το σπίτι για να εργαστεί σε αστικά κέντρα, η γυναίκα που μένει πίσω στιγματίζεται κοινωνικά.

Ο βιασμός είναι ένα μέσο προειδοποίησης ή αντίποινας, όταν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ ατόμων σε διαφορετικές κάστες, ή μέσα στην ίδια κάστα. Το 2016, για παράδειγμα, στην κοινότητα Τζατ, κατά την διάρκεια των βίαιων αναταραχών στο εσωτερικό της αγροτικής κοινότητας μιας ανώτερης κάστας που απαιτούσε ποσοστώσεις κυβερνητικών θέσεων εργασίας, έσυραν σε ομαδικό βιασμό εννέα γυναίκες της κοινότητας Ντάλιτ. Έτσι δήλωσαν τα αιτήματά τους. Αλλά αυτό το παράδειγμα δεν σημαίνει ότι πρόκειται για μια τακτική των αγροτικών μόνο κοινοτήτων. Η “παράδοση”  αυτή ισχύει και για τα αστικά κέντρα, τα κέντρα “ανώτερης” δηλαδή κάστας.

Ο βιασμός είναι μια πράξη εξουσίας. Είναι το μήνυμα ότι οι άντρες των γυναικών που βιάζονται, ανήκουν σε μια ευτελή κάστα, όπου οι “αδύναμοι άντρες δεν μπορούν να προστατέψουν τις γυναίκες τους”.

Ο βιασμός και η δολοφονία των γυναικών είναι ένα μήνυμα από άντρες σε άντρες.

 

Η γοητεία του παρελθόντος

Η παραδοσιακή δομή της κοινωνίας της κάστας, μπορεί να φαντάζει ως ένα γοητευτικό απομεινάρι μιας άλλης εποχής, στα αυτιά μας, αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε καλά αυτή την γοητεία του παρελθόντος.  Κάποια πράγματα από την ιστορία της ανρθωπότητας που δεν εξελίχθηκαν, και έμειναν στάσιμα, έμειναν έτσι για κάποιον λόγο.

Όπως ένας άνθρωπος παλεύει στην ζωή του να αφήσει να σβηστούν στην λήθη τα θέματα του παρελθόντος που δεν τον εξυπηρετούν, το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και οι κοινωνίες των ανθρώπων.

Στην ιστορία αυτή της κάστας και της βίας κατά των γυναικών στην Ινδία (και όχι μόνον στην Ινδία), το θύμα είναι οι γυναίκες. Στην πραγματικότητα, είμαστε όλοι μας.

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.

Ακολουθήστε μας στο Facebook @grnewsradiofl

Ακολουθήστε μας στο Twitter @grnewsradiofl

 

Copyright 2021 Businessrise Group.  All rights reserved. Απαγορεύται ρητώς η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή ή αναδιανομή μέρους ή όλου του υλικού του ιστοχώρου χωρίς τις κάτωθι προυποθέσεις: Θα υπάρχει ενεργός σύνδεσμος προς το άρθρο ή την σελίδα. Ο ενεργός σύνδεσμος θα πρέπει να είναι do follow Όταν τα κείμενα υπογράφονται από συντάκτες, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνεται το όνομα του συντάκτη και ο ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί στο προφίλ του Το κείμενο δεν πρέπει να αλλοιώνεται σε καμία περίπτωση ή αν αυτό κρίνεται απαραίτητο να συμβεί, τότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο στον αναγνώστη ποιο είναι το πρωτότυπο κείμενο και ποιες είναι οι προσθήκες ή οι αλλαγές. αν δεν πληρούνται αυτές οι προυποθέσεις, τότε το νομικό τμήμα μας θα προβεί σε καταγγελία DMCA, χωρίς ειδοποίηση, και θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες νομικές ενέργειες.

Άλλα Άρθρα