ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Είπαν Οι Φίλοι

January 21, 2022

EnglishGreek
greek-news-and-Radio-FL-logo

Η Ελληνική εφημερίδα και το Ελληνικό Ραδιόφωνο της Florida
The Greek Newspaper and the Greek Radio of Florida

EnglishGreek

Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμία σημασία ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρει τον εαυτό του.

Χένρυ Μίλλερ, 1891-1980, Αμερικανός συγγραφέας

Μια συνέντευξη από τον Αχιλλέα Παπαδιονησιου στον αείμνηστο Τάκη Βουγιουκλάκη

10 Dec, 2021

Μια συνέντευξη από τον διακεκριμένο δημοσιογράφο μας και συνεργάτη στην εφημερίδα και στο ράδιο του Greek Νews and Radio FL,  Αχιλλέα Παπαδιονυσίου στον αείμνηστο Τάκη Βουγιουκλάκη κάνουμε μια ανόρυξη στο πολιτιστικό μας αρχείο για κάποιες συνεντεύξεις που αφήσαν μια γλυκιά ιστόρηση από τον συνεντευξιαζόμενο στον αξιόλογο δημοσιογράφο και σας τις παρουσιάζουμε

Κυρίες και κύριοι στη σημερινή μας εκπομπή έχουμε την χαρά να φιλοξενούμε έναν μεγάλο άνθρωπο της σκηνοθεσίας τον κύριο Τάκη Βουγιουκλάκη. Κύριε Βουγιουκλάκη σας καλωσορίζουμε στην εκπομπή μας και θα θέλαμε να μας πείτε από πότε ασχοληθήκατε με τη σκηνοθεσία και τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ασχοληθείτε επαγγελματικά με αυτό
;
Β: Να σας πω καλώς ήρθατε, είναι απ’ τις λίγες φορές που δίνω συνέντευξη σε περιφερειακό κανάλι και αυτό μου δίνει ιδιαίτερη χαρά. Ξεκίνησα πριν πολλά χρόνια κάπου στη δεκαετία του 50 – 60. Ήμουν ακόμη μαθητής αλλά το “ψώνιο” ήταν έντονο, είχε ξεκινήσει η Αλίκη σαν ηθοποιός, από εκεί το μικρόβιο, αν και από μικρά παιδάκια στο Μαρούσι που μέναμε δίναμε διάφορες παραστάσεις, είχαμε όλη αυτή την ενεργητικότητα του καλλιτέχνη, πρωταγωνιστούσαμε, σκηνοθετούσαμε εδώ στην αυλή του σπιτιού, ερχόταν κι άλλα παιδιά της γειτονιάς, να πούμε ότι από εκεί και πήρα το έναυσμα και στη συνέχεια κάπου στη δεκαετία του 50′ – 60′ , δηλ. το ΄56 ξεκίνησα δειλά δειλά τα καλοκαίρια να ασχολούμαι σαν β΄ βοηθός σκηνοθέτη. Το 1957 τελειώνοντας το σχολείο μου ανέλαβα βοηθός σκηνοθέτη σε αξιόλογους ανθρώπους της εποχής εκείνης που δυστυχώς δεν υπάρχει πια, όπως ο Ανδρέας ο Λαμπρινός που είχε κάνει πολύ σπουδαίες ταινίες και μια από αυτές που έκανα εγώ ως βοηθός σκηνοθέτη ήταν το “ματωμένο ηλιοβασίλεμα”, “Διακοπές στην Αίγινα” , στη συνέχεια μαζί με τον Ντίμη του Ναδίρα κάναμε το “Τρελοκόριτσο” με την Τζένη Καρέζη, τον Μπάρκουλη, τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, μέχρι που το 1958 που ο Φίνος πια έρχεται και κάνει τα στούντιο Φίνος – φίλμ μπαίνω για πρώτη φορά και η Αλίκη σε μια μεγάλη παραγωγή που έκανε τότε η φίνος φίλμ την “Αστέρω”. Μετά την “Αστέρω” αποφάσισα να φύγω στο εξωτερικό, στην Ιταλία για σπουδές. Σπούδαζα και κοινωνιολογία και το 1963 πήρα και το πτυχίο μου στο πανεπιστήμιο, δεν το άφησα. Τα καλοκαίρια όμως ερχόμουν στην Ελλάδα, εργαζόμουν. Π.χ. να σας πώ την ταινία “Μακρυκωσταίοι και κοντογιώργηδες” που ήταν η πρώτη μου συνεργασία με το μεγάλο δάσκαλο τον Αλέκο το Σακαλλάριο, υπήρξα βοηθός του και το θεωρώ μεγάλη μου τιμή. Ο Αλέκος Σακελλάριος, ο Τσιφόρος, ο Ψαθάς, ο Βασιλειάδης, μπορώ να πώ ότι σαν κωμωδιογράφοι είναι η συνέχεια του Αριστοφάνη, είναι διαχρονικοί αυτοί άνθρωποι, είναι πάντα ζωντανοί, τα έργα τους είναι τόσο διαφορετικά και με δίδαξαν πάρα πολλά γι΄ αυτό τους θεωρώ μεγάλους δασκάλους, όπως μεγάλο δάσκαλο και μεγάλη σχολή θεωρώ τον Φίνο και την Φίνος φιλμ. Τελειώνοντας τις σπουδές μου μπήκα στον οργανισμό Δαμασκηνός – Μιχαηλίδης και το 1964 λαμβάνω την διεύθυνση παραγωγής της εταιρείας Δαμασκηνός – Μιχαηλίδης και κάναμε μεγάλες ταινίες : “Η κόρη μου η Σοσιαλίστρια“, “Επιχείρηση Απόλλων”, “Μοντέρνα σταχτοπούτα”, πολλές σαν βοηθός. Στη συνέχεια επιστρέφω στη Φίνος Φίλμ και το 1967 προς 70 αφού είχα εργαστεί σαν βοηθός, σαν διευθυντής παραγωγής και αυτό με ωφέλησε, μπήκα στον κινηματογράφο πια, ενώ τον είχα σπουδάσει πρακτικά, μέσα στη καθημερινή τριβή του πλατώ έφτασα ως το μεδούλι, ήξερα όλα πια μπορώ να πώ τα μυστικά τα τεχνικά, από εκεί και πέρα ήταν το ταλέντο να λειτουργήσει και από ότι φαίνεται λειτούργησε. Το 1969 – 70 μου αναθέτει πια ο Φίνος την πρώτη μου ταινία με την Αλίκη “Το αστείο κορίτσι”. Έκανα μερικές ταινίες στη Φίνος μέχρι που ήρθε η πτώση όχι η ιδιωτική ακόμα, αλλά η κρατική τηλεόραση και άρχισε σιγά – σιγά να φθίνει ο κινηματογράφος, ο τότε, όχι ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος, ο τότε, γιατί ο παλιός κινηματογράφος είναι διαχρονικός, είναι ζωντανός κινηματογράφος και αναγνωρισμένος. Αυτά όσον αφορά την κινηματογραφική μου καριέρα, μετά έκανα την “Κατάσκοπο Νέλλη”, δική μου παραγωγή και η ταινία, ήταν με την Αλίκη, έκανα ταινία με την Βλαχοπούλου, με το νίκο Φώσκολο σκηνοθετήσαμε 50/50 “17 Σφαίρες για έναν άγγελο”, ταινίες με τον Μουστάκα, και το 1976 βαφτίζομαι πέφτοντας στα βαθιά νερά “Θεατρικός σκηνοθέτης”, είχα κάνει και μέχρι τότε πάλι βοηθός θεατρικών σκηνοθετών και το 1976 βαφτίζομαι στο νέο θέατρο “Κηποθέατρο” στο πεδίο του Άρεως, το Θέατρο “Αλίκη” και ανεβάζω μιούζικαλ τον “Πειρασμό” του Ξενόπουλου, σε σκηνικά του Σπύρου Βασιλείου, διεύθυνση ορχήστρας – γιατί είχαμε ζωντανή ορχήστρα – Σταύρο Ξαρχάκο, μετά ανέβασα “Εύθυμη Χήρα”‘. Στην ουσία έχω ανεβάσει γύρω στα 52 θεατρικά έργα και στο ελεύθερο θέατρο όχι μόνο με την Αλίκη, κωμωδίες, δράματα, έκανα και τη δική μου θεατρική επιχείρηση στην Αθήνα. Με την τηλεόραση κάπου τη 10ετία του 70 σε ένα σόου που λεγόταν “Αστέρια στ΄ αστέρια”, που κράτησε 2 χρόνια, έγραφα και σκηνοθετούσα, έχω κάνει σίριαλ, σόου για την ΕΡΤ, για τους σταθμούς και ραδιόφωνο, ραδιοσκηνοθεσίες άρχισα το 1962, όταν γενικός Διευθυντής της τότε ΕΡΤ ήταν ο Κωστής Μπασιάς, που είχε γράψει ιστορία στο ραδιόφωνο και είχα κάνει πολλά θέατρα της Δευτέρας, επίκαιρα ραδιοφωνικά, εορταστικά προγράμματα, δεν θα ξεχάσω μια εκπομπή που έκανα 3 χρόνια με τον σπουδαίο – αλησμόνητο Ηλία Βενέζη. Την εκπομπή την έγραφε ο ίδιος και τη σκηνοθετούσα εγώ και λεγόταν ” πλοία και θάλασσες” ο 1ος κύκλος και ο 2ος κύκλος “Έλληνες και ξένοι περιηγητές στην Ελλάδα”. Αυτή μου την σκηνοθεσία δεν θα την ξεχάσω ποτέ. Αυτά όσον αφορά το θέατρο, τον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση και μπορώ να πω, χωρίς να φανεί εγωιστικό, ότι από τα 4 είδη, έχω κάνει αρκετές δουλειές και είμαι μάλλον ο μόνος σκηνοθέτης που έχω ασχοληθεί και με τα 4 είδη. Υπάρχουν αξιολόγητοι συνάδελφοι βέβαια.

Α : Με ντοκιματέρ έχετε ασχοληθεί ;

Β : Όχι, γιατί σας λέω ήταν τόσο ο φόρτος των ταινιών που δεν προλάβαινα να ασχοληθώ παρ΄ όλο που είναι ένα είδος που το λατρεύω, είναι πάρα πολύ δύσκολο είδος, αλλά με είχε συνεπάρει το δραματοποιημένο έργο, με σενάριο, με χαρακτήρες, με υπόθεση, μου άρεσε αυτή η επαφή με τους ηθοποιούς, μου άρεσε να αναπτύσσω δραματουργικά ένα σενάριο και δεν ασχολήθηκα γι΄ αυτούς τους λόγους.

ΑΧ: θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τον μύθο Αλίκη, ένας μύθος που θα μείνει για πάντα και θα συναρπάζει και τα μικρά παιδιά που ίσως δεν είχαν προλάβει να τη γνωρίσουν κι όμως ακούγοντας το όνομα Αλίκη..

Β: Υπάρχουν ακόμα και σήμερα παιδιά των 6-7 ετών αν λάβουμε υπόψη μας ότι η Αλίκη έχει 6 χρόνια που έφυγε εκείνη την εποχή αυτά τα παιδιά θα ήταν ενός έτους. Αν τα ρωτήσετε – και προ ημερών κάποιο κανάλι έκανε κάποιο αφιέρωμα στην Αλίκη και ρώτησαν διάφορα παιδιά ποιος ηθοποιός τους αρέσει και δεν βρέθηκε ένα παιδί που να μην πει την Αλίκη. Η Αλίκη είναι ζωντανή, είναι στα σπίτια μας μέσα, θα μεγαλώσει κι αυτή τη γενιά και δεν ξέρω αν θα μεγαλώσει τα παιδιά των παιδιών των σημερινών. Η Αλίκη υπήρξε ένα φαινόμενο στο χώρο της και ήταν και άλλοι, φαινόμενο ήταν ο Μάνος Χατζηδάκης, φαινόμενο ήταν και κάποιοι σπουδαίοι συγγραφείς και ποιητές μας και η Αλίκη ήταν το μοναδικό φαινόμενο στο χώρο της. Σπουδαίοι ηθοποιοί υπήρχαν αλλά φαινόμενα σαν την Αλίκη δεν υπήρχαν και μετά από 6 χρόνια την νιώθουν σαν κόρη τους, σαν σύζυγό τους, σαν γνωστή τους, τη νιώθουν σαν δική τους. Η Αλίκη πέρασε στον κόσμο μια αισιοδοξία και ένα χαμόγελο σε δύσκολες εποχές εκείνο τον καιρό. Η Αλίκη έσφυζε από χιούμορ , αισιοδοξία, είχε μια ανάταση ψυχική και αυτό το φαινόμενο η Αλίκη είχε τη δυνατότητα, το χάρισμα να το διοχετεύει αυτό. Είχε μια αστραπή στα μάτια και το φως του ήλιου στο χαμόγελό της. Είχε μια αύρα η Αλίκη, άλλοι ταλαντούχοι άνθρωποι μπορεί να μην την είχαν, ήταν πολύ απλή, δουλευταρού, σεβόταν το συνάδελφο και τον θεατή αλλά πάνω απ’ όλα σεβόταν τον εαυτό της και αυτό που έκανε και όταν κανείς σέβεται αυτό που κάνει αυτομάτως έχει ανταπόκριση και απ’ το συνάδελφο και απ’ το θεατή και από όλους. Ήταν μια ”διπλή” προσωπικότητα, ήταν ταυτόχρονα προσιτή αλλά και απόμακρη, ήρεμη και ανταριασμένη, ήταν λιλιπούτεια αλλά ταυτόχρονα και τιτάνια και ήταν μοναδική.

ΑΧ: Στη δουλειά της ήταν καθόλου σκληρή με τους συναδέλφους της, με τους συνεργάτες της γιατί απ’ ότι γνωρίζω όλοι οι φτασμένοι και αυτοί οι οποίοι σέβονται τον εαυτό τους είναι σκληροί με ποια έννοια όμως.. θέλουν το απόλυτο.

Β: Η Αλίκη ήταν αρχικά σκληρή με τον εαυτό της, ζητούσε το απόλυτο απ’ τον εαυτό της και όταν ένας άνθρωπος έχει την απαίτηση να είναι εργατικότατος, να θέλει το απόλυτο, το τέλειο το απαιτεί και απ’ τους συναδέλφους και αν εσείς το θεωρείται σκληρότητα αυτή ήταν η σκληρότητα της Αλίκης.

ΑΧ: Γιατί όταν ένας άνθρωπος είναι φτασμένος και έχει την ευθύνη μιας παράστασης και όλων των πραγμάτων δεν είναι δυνατόν να είναι σκληρή απ’ τον εαυτό της και κάποιοι απ’ τους συνεργάτες της να χαλάσουν την όλη ιστορία.

Β: Ήθελε το αποτέλεσμα να είναι τέλειο και αυτό με σεβασμό στον εαυτό της, στους συνεργάτες και τους θεατές. Για να το πετύχει αυτό- γιατί η Αλίκη εκτός από πρωταγωνίστρια ήταν και επιχειρηματίας και κρινόταν και σαν επιχειρηματίας, ήθελε το τέλειο και αυτό με σκληρή δουλειά και απόλυτη πειθαρχία μπορεί να επιτευχθεί. Πρέπει να είμαστε απόλυτα πειθαρχημένη όταν κάνουμε κάτι, οι τσαπατσουλιές ανήκουν σε μια άλλη εποχή για κάποιους άλλους ανθρώπους, εμείς δεν τις έχουμε γνωρίσει καν στη δουλειά μας

ΑΧ: Είστε ένα άτομο που είχατε πολιτευτεί, πιθανόν να ξαναπολιτευτείτε, θυμάμαι μια κουβέντα που μου είχε πει η συχωρεμένη η αδελφή σας, ο μύθος αυτός όταν είχε έρθει στην Πάτρα και είχα την ευτυχία να μου παραχωρήσει μια συνέντευξη στο ξενοδοχείο που διέμενε και είχαμε συνεργαστεί και σε κάτι γύρω απ’ το θέατρο και όταν τη ρώτησα ”κυρία Βουγιουκλάκη εσάς σίγουρα σας ζητάνε να είστε υποψήφια από πολλά κόμματα, υπάρχει περίπτωση να είστε υποψήφια;” και μου λεει ”όχι, γιατί να είμαι; εμένα ο κόσμος με ψηφίζει κάθε μέρα και δεν έχω την ανάγκη να με ψηφίζει κάθε 4 χρόνια σ’ αυτό.
Β: Θα σας πω, κάποια στιγμή είχε γίνει μια κουβέντα και ήμουν και παρών, η Αλίκη είχε πει ότι κάθε πολιτικός έχει ένα ποσοστό 40%, 50% και λεει γιατί να παω να διεκδικήσω αυτό το ποσοστό όταν έχω το 100%; η Αλίκη δεν ήθελε να ασχοληθεί με την πολιτική, αν ασχολιόταν θα αφοσιωνόταν διότι ότι αναλάμβανε η Αλίκη ήταν υπεύθυνο άτομο και το αναλάμβανε με πάθος, έδινε τον εαυτό της ολόκληρο, έψαχνε να βρει πράγματα δημιουργικά και αν ασχολούταν με την πολιτική αυτά θα τα διοχέτευε στην πολιτική και θα ήταν και μια πετυχημένη ηθοποιός όπως η Μελίνα. Η Μελίνα ήταν μια σπουδαία ηθοποιός και όταν ασχολήθηκε με την πολιτική τα διοχέτευσε όλα αυτά και γι’ αυτό θεωρείτε σπουδαία η Μελίνα.
ΑΧ: Και κάποιος άλλος ηθοποιός πήγε να ασχοληθεί με την πολιτική, φτασμένος τη δεκαετία του ’70 στο θέατρο, ασχολήθηκε με την πολιτική και κάπου από εκεί έχασε.
Β: Δεν ξέρω ποιόν εννοείτε αλλά όταν ένας άνθρωπος ασχολείται με την πολιτική πρέπει να ξεχάσει τα πάντα και να ασχοληθεί με αυτό το λειτούργημα γιατί πρόκειται περί λειτουργήματος άσχετα αν σήμερα το λειτούργημα είναι παρεξηγημένο, όταν θα ασχοληθείς με αυτό θα πρέπει να αφιερώσεις τον εαυτό σου, να αφοσιωθείς και να δουλέψεις και να βάλεις το μυαλό σου να λειτουργήσει γι’ αυτό που κάνεις. Θέλει και ταλέντο βέβαια και ένας πολύ μεγάλος και σπουδαίος πολιτικός που έχει ταλέντο στη δουλειά του εγώ πιστεύω γιατί είναι οξύνους, ότι είναι ταλαντούχος για να φτάσει εκεί που έχει φτάσει ότι μπορεί άνετα να ασχοληθεί με την πολιτική και να αποδώσει και θετικά.
ΑΧ: Κάποτε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε πει ότι -κατά 90% στην αδελφή σας- ότι είμαστε συνάδελφοι γιατί και εμείς στη βουλή θέατρο παίζουμε.
Β: Ναι η διαφορά μεταξύ βουλής και ηθοποιού είναι ότι είναι μια ψεύτικη ιστορία, κάποιοι τους τα γράφουν και υποδύονται ρόλο. Στη βουλή αν δεν είσαι ο εαυτός σου και υποδυθείς κάποιον άλλο ή είσαι ψεύτης ή είναι ψεύτικο σενάριο που βγάζεις προς τα έξω είσαι αποτυχημένος. Η πολιτική θέλει εντιμότητα, θέλει να κοιτάς τον άλλο στα μάτια και αυτό που του λες να τον κάνεις να το πιστέψει, να έχεις δουλέψει και να έχεις δώσει δείγματα για να γίνεσαι πιστευτός.
ΑΧ: Πιστεύω ότι ο κόσμος δεν αρέσκεται στην αλήθεια, θέλει να του τάζεις, δηλ αν του πεις την αλήθεια ότι αυτό που ζητάς είναι παράλογο δεν θα πάρει ψήφους.
Β: Ο κόσμος και ο λαός είναι προδομένος απ’ τις ηγεσίες, αυτό που λέτε ποιοι το καλλιέργησαν, ο λαός ή οι πολιτικοί; οι πολιτικοί το καλλιέργησαν, οι πολιτικοί προκειμένου να πάρουν ψήφους υπόσχονται και σε τελευταία ανάλυση είναι ψεύτες και παραπλανούν και αποπλανούν τον κόσμο. Ο λαός έχει μια ευπιστία, τους έχει τοποθετήσει πολύ ψηλά γιατί είναι οι εκπρόσωποί τους στο κοινοβούλιο, αυτή η εντιμότητα λείπει από πολλούς . η νέα γενιά είναι ξύπνια, είναι ξύπνια τα παιδία, έχουν κουλτούρα και σιγά-σιγά θα δείτε ότι αν οι πολιτικοί παίξουν έντιμα το παιχνίδι και η αντιμετώπιση του κόσμου θα είναι πιο έντιμη απέναντί τους. Σήμερα οι πολιτικοί και η πολιτική έχουν χάσει λίγο απ’ την αξιοπιστία τους. Η πολιτική δεν φταίει τίποτα, είναι μια ιδέα που πρέπει να την υπηρετούμε αλλά πάνω σ’ αυτή την ιδέα παίξανε οι πολιτικοί και παίξανε άσχημα, την κατακρεούργησαν την πολιτική. Δεν φταίει ο λαός, ο λαός είναι προδομένος απ’ τις ηγεσίες, ο λαός αρέσκεται όταν βγαίνει ο πολιτικός στο μπαλκόνι και τον ξεσηκώνει με κάποιες υποσχέσεις που είναι για το καλό του, αυτός έχει την εξουσία, έχει τη δύναμη και ο λαός ο καημένος τον πιστεύει. Ο άλλος όμως ψεύδεται εκείνη την ώρα και σε τέτοιους ανθρώπους δεν επιτρέπεται να μπαίνουν στο κοινοβούλιο, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται δια νόμου. Θα μου πεις υπάρχει λογοκρισία; όχι αλλά είναι απατεώνες με την έννοια της απάτης προς το λαό.
ΑΧ: Ήθελα να μου πείτε ο μύθος Αλίκη πόσο ήταν θετικός ή αρνητικός για σας και λεω αρνητικός γιατί πολλές φορές το παιδί, ο αδελφός ενός επωνύμου ενώ είναι ο ίδιος μια μεγάλη προσωπικότητα μπορεί να πουν ότι είναι π.χ ο γιος του τάδε δηλ είναι ένα αρνητικό το οποίο το λένε για όλους τους συγγενείς των επωνύμων.
Β: Από μια πλευρά είναι σωστό, στην προκειμένη περίπτωση της Αλίκης και τη δική μου συμβαίνει το εξής.. η Αλίκη έγραψε τη δική της ιστορία ενώ παράλληλα εγώ έγραψα τη δική μου ιστορία και ενώ συνεργάστηκα σε ορισμένες ιστορίες και σε ορισμένα θεατρικά με την Αλίκη δεν ήμουν ποτέ ο μόνιμος σκηνοθέτης της αλλά ούτε και προβαλλόμουν από έργα δικά της. Τα έργα που έκανα με την Αλίκη είχαν όχι μόνο επιτυχία επειδή έπαιζε η Αλίκη αλλά είχαν και σκηνοθετική επιτυχία που σημαίνει ότι επάξια ο Φίνος μου εμπιστεύθηκε τα έργα που μου εμπιστεύθηκε και στη συνέχεια εγώ διαχώρισα τον δρόμο μου με την Αλίκη.
ΑΧ: Και ενώ μπορούσατε να το εκμεταλλευτείτε δεν το εκμεταλλευτήκατε το όνομα της Αλίκης.
Β: Την Αλίκη εγώ την έβλεπα σαν αδελφή μου αλλά και προς τι οι σπουδές; θα ήταν εύκολο να βασιζόμουν στην Αλίκη; ήθελα να έχω εφόδια και να κάνω επάξια αυτό που έκανα και ήθελα να διακόψω και νωρίς τον δρόμο μου με την Αλίκη. Όταν εγώ σκηνοθέτησα το πρώτο της θεατρικό δεν πήγα να της το ζητήσω εγώ. Η Αλίκη είχε επιχείρηση από το 1970 και δεν της το ζήτησα εγώ αλλά η Αλίκη μου τηλεφώνησε. Όταν ανέβασα την πρώτη μου ταινία δεν το ζήτησα εγώ απ’ το Φίνο αλλά εκείνος μου πρότεινε να κάνω ταινία και η χαρά μου ήταν απερίγραπτη.
ΑΧ: Πως νιώσατε όταν κάνατε την πρώτη σας ταινία;
Β: Θα σας πω.. η σκηνοθεσία είναι μια πιο αφηρημένη έννοια, η ζωγραφική είναι μια πιο δύσκολη τέχνη, το να είσαι ζωγράφος πρέπει να πάρεις χρώματα, μουσαμά και μια παλέτα και να αποδείξεις στον άλλο ότι φτιάχνεις το πρόσωπό του, ότι μπορείς να το φτιάξεις, ο μουσικός πρέπει να καθίσει και να παίξει στο πιάνο, να ξέρει νότες, η σκηνοθεσία είναι μια αφηρημένη έννοια. Στις πρώτες ταινίες που ήμουν βοηθός έβλεπα τους σκηνοθέτες και έλεγα καλά αυτή είναι η σκηνοθεσία; αύριο να μου λέγανε να σκηνοθετήσω μπορώ. Όταν πήγα όμως και σπούδασα και όταν μπήκα δειλά από μέσα πια και όταν δούλεψα στην Ελλάδα και με φώναξε ο Φίνος να μου αναθέσει μια ταινία η ταινία θα άρχιζε σε τρεις εβδομάδες και τρεις εβδομάδες έκανα να κοιμηθώ, κοιμόμουν και πεταγόμουν στον ύπνο μου απ’ το μέγεθος της ευθύνης γιατί ήμουν συνειδητοποιημένος, ήξερα τι είναι η σκηνοθεσία και ένιωσα πολύ καλά, ένιωσα και ένα τεράστιο μέγεθος ευθύνης γιατί εκείνη την εποχή μια ταινία και μάλιστα με την Αλίκη δεν έκανε την πρώτη μέρα πάνω από 25.000 εισιτήρια και την πρώτη εβδομάδα δεν ξεπέρναγε τα 140.000 εισιτήρια θεωρούταν αποτυχημένη. Τότε τα χρήματα τα έβαζε ο ιδιώτης και ο ιδιώτης ήθελε να του ξανάρθουν στο ταμείο του.. αυτή ήταν η ευθύνη του σκηνοθέτη.
ΑΧ: Σκέφτεστε να ξαναπολιτευθείτε;
Β: Ναι, δεν έχω καταλήξει ακόμα, σε επαφές είμαι και αποφάσισα να πολιτευτώ από αγανάκτηση γιατί είδα ότι εναποθέτω τη ζωή μου να μου τη διαχειρίζονται άλλοι που αποδείχθηκαν κάποιες φορές ανίκανοι και λεω προς τι να μην τη διαχειριστώ μόνος μου και ο καθένας μας γιατί να μην διαχειριστεί μόνος του τη ζωή του και εναποθέτουμε τις τύχες μας σε άλλους που έχουν αποδειχτεί ανίκανοι;
ΑΧ: Πόσο εφικτό είναι ο καθένας απ’ τους απλούς πολίτες να το σκεφτεί και να το υλοποιήσει αυτό;
Β: Χρειάζεται μια δραστηριότητα, χρειάζεται να είσαι πολιτικοποιημένο άτομο, άτομο που ενδιαφέρεται για τα κοινά, να έχεις ασχοληθεί με τα σωματειακά, με συνδικαλιστικά, να έχεις μπει στον κύκλο των κοινών να πάρεις μια γεύση και να δεις από κει και πέρα να ανοίξεις τα φτερά σου και να προχωρήσεις. Η πολιτική είναι λειτούργημα και θέλει εντιμότητα..
ΑΧ: Πως βλέπετε τα θεατρικά δρώμενα σήμερα;
Β: Υπάρχουν πολύ καλές παραστάσεις και πολύ ταλαντούχοι άνθρωποι. Υπάρχει μια γκάμα, η γκάμα του εμπορικού-ψυχαγωγικού θεάτρου, του ποιοτικού θεάτρου, του θεάτρου της αναζήτησης, είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι παραστάσεις που παίζονται και πιστεύω θα συνεχιστεί.
ΑΧ: Μήπως οι ταλαντούχοι είναι πολύ λίγοι σε σχέση με τους ταλαντούχους του ’40, ’50, ’60, ’70;
Β: Εγώ λεω ότι η δεκαετία ’50, ’70 ήταν μια αστρική σύμπτωση. Μην ξεχνάμε σε όλους τους τομείς της τέχνης ποιητές Ρίτσος, Σεφέρης, Βάρναλης, ζωγραφική Μόραλης, Τσαρούχης, Βασιλείου, συγγραφείς Καζαντζάκης, Βενέζης, Μυριβήλης, στο θέατρο μεγάλου ηθοποιοί, μουσικοί Χατζηδάκης, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, μεγάλες μορφές. Σήμερα η εποχή άλλαξε, οδηγηθήκαμε κάπου αλλού, πάσχουμε από ποιότητα και μας ενδιαφέρει η εμπορικότητα. Παρεμβαίνουν οι εξωγενής παράγοντες, ποιότητα ήταν κάποτε για μας ένα ωραίο παντελόνι, φρεσκοσιδερωμένο και καθαρό που θα το φορούσαμε για να πάμε έξω. Σήμερα ποιότητα είναι να πάρουμε αυτό το παντελόνι και να το λεκιάσουμε, να το ξεφτίσουμε για να το έχουμε για καλό. Αυτοί οι εξωγενείς παράγοντες του λεκιάσματος, του ξεφτίσματος δεν ξέρω πόσο επιδρούν μέσα μας.
ΑΧ: Υπάρχει σήμερα η όρεξη των ηθοποιών για δουλειά όπως παλιά ή κοιτάζουν πως θα βγούν στην τηλεόραση και μπορεί να γίνουν γνωστοί και μετά να εξαφανιστούν.
Β: Μιλάμε για καταξιωμένους ηθοποιούς αλλά υπάρχουν και τα αστεράκια που λάμπουν για λίγο και μετά σβήνουν. Ο κινηματογράφος και το θέατρο είναι βιβλία που τα βάζουμε στη βιβλιοθήκη μας, η τηλεόραση είναι εφημερίδα που την διαβάζουμε και την πετάμε. Αυτή είναι η διαφορά. Για να καταξιωθεί κάποιος πρέπει να ασχοληθεί πάνω από όλα με το θέατρο, η τηλεόραση είναι παροδική και εφήμερη. Αν κάνεις την επιτυχία στην τηλεόραση και είσαι στα αζήτητα για έξι μήνες θα σε ξεχάσει ο κόσμος. Αν κάνεις όμως την επιτυχία στο θέατρο καθιερώνεσαι. Εγώ θα μιλήσω για τους καταξιωμένους ηθοποιούς, που έχουν όραμα, που έχουν αφοσιωθεί, που έχουν συνδέσει τη ζωή τους με τη δουλεία τους, που έχουν κάνει κατάθεση ψυχής και υπάρχουν τέτοιοι ηθοποιοί.
Α : Συγγραφείς της τάξεως του Σακελάριου, Ψαθή, Πρετεντέρη, υπάρχουν;
Β : Στο σενάριο; Πάσχουμε. Στο γράψιμο υπάρχουν καλά γραπτά, καλοί συγγραφείς, καλές εκδόσεις αλλά στο σενάριο πάσχουμε γιατί το μυαλό το βάλαμε στη μηχανή. Κάποτε ο συγγραφέας καθόταν να γράψει ένα ολοκληρωμένο έργο, να το διορθώσει, σήμερα υπάρχουν κάποιοι ταλαντούχοι αλλά τι συμβαίνει. Αυτή η βιομηχανοποίηση της ιδέας δεν βοηθάει το συγγραφέα κάθε εβδομάδα τι θα σκεφτεί, τι θα κατεβάσει, μπήκε και αυτό στη μηχανή και παράγει.
Α : Η άποψή σας για την τηλεόραση και ειδικά την ιδιωτική ποια είναι ;
Β : θα με φέρεται σε δύσκολη θέση γιατί υπάρχουν καλές δουλειές στην τηλεόραση, τα νούμερα είναι εχθρός της τηλεόρασης, γιατί αν τα νούμερα φέρουν π.χ. την κυρία που έκανε visita στο ξενοδοχείο σε μεγάλη θεαματικότητα, θα της αφιερώσουν και εκπομπή ολόκληρη και μπορεί να μην την αφιερώσουν στον τάδε που την αξίζει με ένα θεατρικό έργο. Τα νούμερα κάνουν κακό στην τηλεόραση. Η ιδιωτική τηλεόραση ζεί από την διαφήμιση αλλά κάπου οι διαφημιστές πρέπει να ρίχνουν νερό στο κρασί τους. Υπάρχουν και εκπομπές που με εξοργίζουν για τι να βγάζουμε τον ανθρώπινο πόνο και την ανθρώπινη δυστυχία προκειμένου να κάνουμε τη δουλειά μας και να τους εκθέτουμε, Τι είναι αυτό;
Α : Σε κάποιους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το θέατρο και τον κινηματογράφο, τι θα τους συμβουλεύατε;
Β : Επαγγελματική ηθική, εντιμότητα και αγάπη για αυτό που κάνουν, με την καλή έννοια ψώνιο για αυτό που κάνουν και δουλειά.
Α : Πιστεύετε ότι το θέατρο και ο κινηματογράφος θα επιστρέψει κάποτε στην παλιά του αίγλη;
Β : Εγώ πιστεύω ότι μπορεί να επιστρέψει. Αν ασχοληθούμε με τον εθνικό κινηματογράφο, με θέματα που έχουν την αλήθεια ριζωμένη στον τόπο μας, η ψευτιά δεν περνάει στον κινηματογράφο. Εμείς είμαστε μεσογειακός λαός, έχουμε μια ιδιαίτερη ψυχολογία, οι Ιταλοί δεν είναι αφελής που πέρασαν από το νεορεαλισμό, καθιέρωσαν εθνικό κινηματογράφο και καθιέρωσαν μια σφραγίδα Ιταλιάνικος κινηματογράφος. Εμείς ακόμα αυτή τη σφραγίδα την ψάχνουμε.

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.

Ακολουθήστε μας στο Facebook @grnewsradiofl

Ακολουθήστε μας στο Twitter @grnewsradiofl

 

Copyright 2021 Businessrise Group.  All rights reserved. Απαγορεύται ρητώς η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή ή αναδιανομή μέρους ή όλου του υλικού του ιστοχώρου χωρίς τις κάτωθι προυποθέσεις: Θα υπάρχει ενεργός σύνδεσμος προς το άρθρο ή την σελίδα. Ο ενεργός σύνδεσμος θα πρέπει να είναι do follow Όταν τα κείμενα υπογράφονται από συντάκτες, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνεται το όνομα του συντάκτη και ο ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί στο προφίλ του Το κείμενο δεν πρέπει να αλλοιώνεται σε καμία περίπτωση ή αν αυτό κρίνεται απαραίτητο να συμβεί, τότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο στον αναγνώστη ποιο είναι το πρωτότυπο κείμενο και ποιες είναι οι προσθήκες ή οι αλλαγές. αν δεν πληρούνται αυτές οι προυποθέσεις, τότε το νομικό τμήμα μας θα προβεί σε καταγγελία DMCA, χωρίς ειδοποίηση, και θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες νομικές ενέργειες.

Άλλα Άρθρα

Οι νομοθέτες παροτρύνουν τον FDA να εξηγήσει την «ασυνήθιστη απόφαση» για την έγκριση των ενισχυτικών εμβολίων για τα παιδιά

Οι νομοθέτες παροτρύνουν τον FDA να εξηγήσει την «ασυνήθιστη απόφαση» για την έγκριση των ενισχυτικών εμβολίων για τα παιδιά

Είκοσι πέντε μέλη του Κογκρέσου ζητούν από τις ρυθμιστικές αρχές των φαρμάκων των ΗΠΑ, FDA, να εξηγήσουν γιατί ενέκριναν τα ενισχυτικά εμβόλια COVID-19 για παιδιά ηλικίας 12 έως 15 ετών χωρίς να συμβουλευτούν μια ομάδα ειδικών συμβούλων.

Σχεδόν οι μισοί Δημοκρατικοί ψηφοφόροι  θα υποστήριζαν την προσωρινή κράτηση για μη εμβολιασμένους σε Δημοσκόπηση

Σχεδόν οι μισοί Δημοκρατικοί ψηφοφόροι θα υποστήριζαν την προσωρινή κράτηση για μη εμβολιασμένους σε Δημοσκόπηση

Σχεδόν οι μισοί Δημοκρατικοί ψηφοφόροι θα υποστήριζαν μέτρα που απαιτούν οι μη εμβολιασμένοι να ζουν προσωρινά σε «καθορισμένες εγκαταστάσεις ή τοποθεσίες» για την άρνηση του εμβολίου για τον COVID-19, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση.

Η Αγγλία τερματίζει όλα τα διαβατήρια COVID, τις εντολές μάσκας, τους περιορισμούς εργασίας

Η Αγγλία τερματίζει όλα τα διαβατήρια COVID, τις εντολές μάσκας, τους περιορισμούς εργασίας

Οι περιορισμοί, συμπεριλαμβανομένων των διαβατήριων για τον COVID-19, των εντολών για μάσκα και της εργασίας από το σπίτι θα καταργηθούν στην Αγγλία, ανακοίνωσε την Τετάρτη ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον.

Οι Δημοκρατικοί της Γερουσίας αποτυγχάνουν να αλλάξουν τους κανόνες για το filibuster για να περάσουν τα δικαιώματα ψήφου

Οι Δημοκρατικοί της Γερουσίας αποτυγχάνουν να αλλάξουν τους κανόνες για το filibuster για να περάσουν τα δικαιώματα ψήφου

Ο γερουσιαστής Joe Manchin (D-W.Va.) και η γερουσιαστής Kyrsten Sinema (D-Ariz.) ενώθηκαν με τους Ρεπουμπλικάνους γερουσιαστές στις 19 Ιανουαρίου για να καταψηφίσουν μια προσπάθεια που κατέβαλλαν οι Δημοκρατικοί στη Γερουσία να αλλάξουν τους κανόνες της Γερουσίας των ΗΠΑ προκειμένου να περάσουν μια μεγάλη αλλαγή στον εκλογικό νόμο, που ήταν κορυφαία προτεραιότητα για τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν.