Ιστορική στιγμή για τις ελληνοαρμενικές σχέσεις – Το πρώτο Γραφείο του Επιτρόπου Διασποράς της Δημοκρατίας της Αρμενίας παγκοσμίως εγκαινιάστηκε στην Ελλάδα.
Μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την Ελλάδα και τις σχέσεις της με τη Δημοκρατία της Αρμενίας σηματοδότησαν τα επίσημα εγκαίνια του πρώτου Γραφείου του Επιτρόπου για Θέματα Διασποράς της Δημοκρατίας της Αρμενίας στον κόσμο, το οποίο ιδρύθηκε στην Αθήνα, επιβεβαιώνοντας τον στρατηγικό ρόλο της χώρας μας στην ενίσχυση των δεσμών με την αρμενική διασπορά.
Με ιδιαίτερη τιμή, ο Διεθνολόγος, Πολιτικός Επιστήμονας και Πρέσβης του Ελληνικού Ινστιτούτου Πολιτιστικής Διπλωματίας, Κυριάκος Μαριδάκης, συμμετείχε στην ιστορική αυτή εκδήλωση, έπειτα από προσωπική πρόσκληση του Επιτρόπου για Θέματα Διασποράς της Δημοκρατίας της Αρμενίας στην Ελλάδα, κ. Μισάκ Χοβσεπιάν, στενού φίλου και συνεργάτη.
Την τελετή τίμησε με την παρουσία του ο Ύπατος Αρμοστής για Θέματα Διασποράς της Δημοκρατίας της Αρμενίας και Κυβερνητικός Αξιωματούχος, κ. Ζαρέχ Σινανιάν, ο οποίος πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη εργασίας στην Αθήνα για τα εγκαίνια του νέου θεσμού.
Κατά τον χαιρετισμό του, ο κ. Μισάκ Χοβσεπιάν χαρακτήρισε την ίδρυση του Γραφείου ως την απαρχή μιας νέας εποχής για τις ελληνοαρμενικές σχέσεις, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ της Δημοκρατίας της Αρμενίας, της αρμενικής διασποράς και της Ελληνοαρμενικής Κοινότητας. Παράλληλα, σε μια ιδιαίτερα τιμητική στιγμή, απηύθυνε επίσημη πρόταση προς τον Κυριάκο Μαριδάκη να συμμετάσχει ως επίτιμο μέλος της Επιτροπής Διασποράς, αναγνωρίζοντας τη μακρόχρονη διεθνή προσφορά του στην πολιτιστική διπλωματία και στην ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ λαών.
Ακολούθησε η τελετή ευλογίας των νέων γραφείων, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Επισκόπου Χορέν Αρακελιάν, Προκαθημένου της Αρμενικής Επισκοπής Ελλάδος, του Σεβασμιωτάτου Επισκόπου Σαχάκ Γεμισιάν, Προκαθημένου της Αρμενικής Προλατείας Ελλάδος, καθώς και του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Γεζνίκ Πετροσιάν.
Στην ομιλία του, ο Ύπατος Αρμοστής κ. Ζαρέχ Σινανιάν υπογράμμισε ότι το νέο Γραφείο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την εξυπηρέτηση της αρμενικής κοινότητας στην Ελλάδα, την ενδυνάμωση των δεσμών της Διασποράς με τη μητέρα πατρίδα και την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας με την Ελληνοαρμενική Κοινότητα. Παράλληλα, εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες του προς την Ελληνική Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη διαχρονική τους στήριξη προς τον αρμενικό ελληνισμό.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου, εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διπλωματικών αποστολών, καθώς και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής, επιχειρηματικής, πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής.
Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, ο Κυριάκος Μαριδάκης δήλωσε:
«Η ίδρυση του πρώτου Γραφείου του Επιτρόπου Διασποράς της Δημοκρατίας της Αρμενίας στον κόσμο αποτελεί μια ιστορική πρωτοβουλία με ισχυρό συμβολισμό. Η επιλογή της Ελλάδας, μαζί με τον πρώτο Επίτροπο κ. Μισάκ Χοβσεπιάν με τεράστιο κοινωνικό έργο, αναδεικνύει το υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης και τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Η παρουσία μου στην εκδήλωση αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή και επιβεβαίωσε τη σημασία της πολιτιστικής διπλωματίας, της διασποράς και της διεθνούς συνεργασίας ως θεμελίων για την οικοδόμηση ενός κοινού μέλλοντος ειρήνης, φιλίας και προόδου μεταξύ των δύο ιστορικών λαών.»































