ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Είπαν Οι Φίλοι

October 4, 2022

EnglishGreek
greek-news-and-Radio-FL-logo

Η Ελληνική εφημερίδα και το Ελληνικό Ραδιόφωνο της Florida
The Greek Newspaper and the Greek Radio of Florida

EnglishGreek

Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμία σημασία ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρει τον εαυτό του.

Χένρυ Μίλλερ, 1891-1980, Αμερικανός συγγραφέας

greek-news-and-Radio-FL-logo
EnglishGreek
Ζωή Τηγανούρια

Ζωή Τηγανούρια: Μια Ελληνίδα για το Χόλιγουντ

6 Apr, 2022

Όταν συνάντησα για πρώτη φορά την Ζωή Τηγανούρια, είδα μια όμορφη χαμογελαστή κοπέλα, με ελληνικό ύφος, χιούμορ, δυναμική και με σταθερότητα στις κινήσεις της. Όταν άκουσα όμως την μουσική της, και είδα την σκηνική της παρουσία, κατάλαβα ότι η Ζωή Τηγανούρια είναι όλα αυτά, στο σώμα μιας Μουσικού

 

Ζωή, μίλα μας για το ακορντεόν και την κοινή σας πορεία. Σίγουρα δεν είναι το πιο «σύνηθες» για τα μάτια μας, μουσικό όργανο για έναν μουσικό επί Σκηνής. Τί σε έδεσε μαζί του;

Προέκυψε να βρεθεί στα χέρια μου ένα ακορντεόν στα 21 μου χρόνια. Από τις πρώτες νότες που άρχισα να σκαλίζω εισέπραξα μία ενέργεια έλξης απέναντί του. Ένιωσα  ότι αναπνέει μαζί μου, ότι τα ακούσματά μου οι μέχρι τότε μουσικές μου γνώσεις, έβγαιναν αυθόρμητα και αβίαστα σε αυτό το όργανο. Άρχισα να το εξερευνώ, έπρεπε να ανακαλύψω το τρόπο που πρέπει να το κρατάω, ώστε να μην κουράζομαι,  έπρεπε  να καταλάβω πως λειτούργει το αριστερό χέρι που δεν έχει πλήκτρα αλλά κουμπιά. Αποφάσισα  λοιπόν ότι θα ασχοληθώ στην υπόλοιπη ζωή μου με αυτό και δεν έκανα λάθος διότι  με οδήγησε σε υπέροχα μουσικά σταυροδρόμια της παγκόσμια μουσικής,  μέχρι σήμερα.

 

Τί σε εμπνέει συνήθως στην μουσική σου; Τί αισθάνεσαι ότι βρίσκει χώρο μέσα από εσένα για να εκφραστεί; 

Οι εμπνεύσεις έχουν να κάνουν με τη στιγμή η οποία δε προσδιορίζεται. Οι αφορμές για δημιουργική έμπνευση  είναι άπειρες.  Το αίσθημα που αναβλύζει είναι ευφορία, ζεστασιά, γαλήνη, έκσταση, ομορφιά. Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν τη στιγμή της δημιουργίας, διότι μετά έρχεται το δημιουργικό άγχος της ενορχήστρωσης και της ερμηνείας, εάν πρόκειται για τραγούδι και όχι για ορχηστρικό κομμάτι και έπειτα έρχεται το αληθινό άγχος της διαφήμισης- το οποίο συνήθως  βρίσκει τοίχο, διότι  δεν υπάρχει το κατάλληλο έδαφος να διαφημιστεί η δουλειά μου στην ελληνική αγορά που κυριαρχεί η Show Biz και οι κλίκες.

 

Ζωή μίλησέ μας για τον Καραϊσκάκη την Θεατρική παράσταση που υπογράφετε τη μουσική μαζί με το Στέλιο Γενεράλη. 

Πρόκειται για την παράσταση “Καραϊσκάκης ο παρεξηγημένος ήρωας” του Γιάννη Κωσταρά σε σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου. Με το τραγούδι «Επανάσταση 1821» που έγραψα πέρσι σε στίχους του Τάσου του Θεοδωρακόπουλου με την ερμηνεία του Μπάμπη Τσέρτου, ανοίγει η αυλαία της παράστασης.   Με αφορμή λοιπόν αυτό   ο σκηνοθέτης μας ζήτησε  με τον Στέλιο να γράψουμε τη μουσική όλου του έργου. Η παράσταση αυτή τη στιγμή παίζει στο ιστορικό θέατρο Αυλαία, κάθε Σάββατο μέχρι το Πάσχα με επιτυχία, αφού έχει ήδη παρουσιάσει πολλές sold out παραστάσεις όλο το χειμώνα στο θέατρο Ημέρας.

 

Πόσο σε αλλάζει κάθε μουσικό κομμάτι που ολοκληρώνεις;

Υπάρχουν στάδια – το κυρίαρχο στάδιο είναι της πληρότητας και της ευφορίας όταν ολοκληρώνεταιμ και της προσμονής να το ακούσει και άλλος κόσμος εκτός από τους οικείους μου.

 

Αν είχες μπροστά σου το μικρό κορίτσι που ήσουν, τότε που ξεκινούσε να μαθαίνει μουσική, που έπαιρνε για πρώτη φορά το ακορντεόν στο χέρι του και έκανε όνειρα, τί θα συζητούσες μαζί του;

Θα έλεγα στο μικρό αυτό κορίτσι… «Να έχεις τη μουσική για χόμπι εφόσον υπάρχει το ταλέντο και για βιοπορισμό κάποιο άλλο επάγγελμα διότι αυτό θέλει γερό στομάχι. Ωστόσο εάν το καμπανάκι μέσα σου βαράει επίμονα και σου λέει «έχεις κάλεσμα»  τότε τόλμα και προχώρα  μέχρι εκεί που αντέχεις και που  επιτρέπει η συνείδηση σου. Η Κόρη μου βρίσκεται σχεδόν  στην ηλικία που ξεκίνησα να παίζω το αρμόνιο, οπότε είναι σαν να μιλώ ήδη σε αυτό το μικρό κορίτσι.

Ποιές είναι οι συμβουλές ή οι ιδέες που κράτησες πιο σφιχτά;

Αυτές που πήρα από την οικογένεια μου μεγαλώνοντας σε μια επαρχιακή απλή και καλοσυνάτη οικογένεια, αυτές  της ηθικής της τιμιότητας, της αγάπης της ειλικρίνειας, γενικότερα του έντιμου βίου. Αυτό ίσως είναι και η τροχοπέδη μιας μεγάλης καριέρας που συνήθως στηρίζεται στα ακριβώς αντίθετα ένστικτα, κάτι που ισχύει σε οποιοδήποτε επάγγελμα φυσικά, όχι μόνο στη μουσική.

Με αφορμή την συναυλία για τις Αθλήτριες με αναπηρία που έδωσες πρόσφατα, αλλά και τα δυσάρεστα μηνύματα που ακούμε συνέχεια, θέλω να μου πεις την άποψή σου για το πώς είναι να είσαι γυναίκα σήμερα; Υπάρχει κάτι που περιμένουμε να δούμε να εκφράζεται από την Γυναίκα σήμερα στον κόσμο; 

Ήταν τιμή μου που συμμετείχα στο καλλιτεχνικό κομμάτι ως προσκεκλημένη της υπερδραστήριας  και πανάξιας για το για το έργο της πρόεδρου, κας Ιωάννας Καριοφύλλη, σε μια τόσο υπέροχη και συγκινητική εκδήλωση.  Η Γυναίκα παίζει σπουδαίο ρόλο στη κοινωνία, εάν σέβεται τον εαυτό της, την υπόσταση της και δεν προβάλει μόνο τα θέλγητρα, ούτε παρασύρετε από δελεαστικές  αποφάσεις προκειμένου  να ανέβει πιο γρήγορα τα σκαλοπάτια της κορυφής. Είναι ένα πανέξυπνο ον που στροφάρει γρήγορα και μπορεί να διαχειριστεί περισσότερες από μια πληροφορίες ταυτόχρονα, κάτι που δυσκολεύεται να κάνει ο άντρας, όμως εδώ βρίσκεται και η παγίδα, εάν δεν προσέξει, με αποτέλεσμα  αυτό να γίνεται  τροχοπέδη τελικά σε πολλές παραμέτρους της ζωής της.  Στο DNA της γυναίκας δεν παύει να υποβόσκει  ο ρόλος της συζύγου, της  μητέρας,  της  οικοδέσποινας, της  νοικοκυράς, οπότε, ναι, είναι  δύσκολη η ισορροπία,  εκτός εάν πετύχει μια σωστή συντροφική σχέση αλληλοσεβασμού, αλληλοβοήθειας, χωρίς εγωισμούς και ζήλειες. Τότε, ναι, μπορεί να ανελιχτεί τίμια και όντας αποδέκτης κοινωνικού σεβασμού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει και μόνη της, απλά είναι πιο σπάνιο και σίγουρα πολύ πιο δύσκολο.

Ζωή, θέλω να μου εξηγήσεις το παράδοξο, του να ζούμε στην χώρα του πολιτισμού, της σκέψης, της διανόησης, της ελεύθερης έκφρασης – και ταυτόχρονα να αισθανόμαστε ότι η δημιουργία και η καλλιτεχνική έκφραση βρίσκουν δυσκολίες. Γιατί δεν επενδύουμε σε αυτό που θα μπορούσε να είναι η «βαριά μας βιομηχανία»;

Διότι δεν συμφέρει αυτούς που βρίσκονται στην κορυφή και  μας επιβάλλονται ποικιλοτρόπως -φανερά και υπόγεια-  σε όλα τα επίπεδα. Αυτή τη στιγμή, όσοι -με επίπεδο πολιτισμού “δάπεδο”-  επωφελούνται οικονομικά εις βάρους του απλού λαού μέσα από τις κυρίαρχες θέσεις τους, δεν έχουν κανένα συμφέρον να αλλάξει αυτή η κατιούσα αρρωστημένη κατάσταση σε σημείο παρακμής του πολιτισμού μας, διότι θα χάσουν τη γη κάτω από τα πόδια τους εάν ανέβει το επίπεδο…  Μοιραία  κρατάνε το επίπεδο χαμηλά, ελέγχουν τους κατώτερους τους  και η ζωή συνεχίζεται με μετριότητα, ψεύτικους   εντυπωσιασμούς και σαχλά πρότυπα, με τα οποία μεγαλώνουν τα παιδιά μας. Απαιτείται λοιπόν  διπλός  κόπος από τους γονείς και το υγιές περιβάλλον προκειμένου  να αποβάλουμε από τον ψυχισμό των παιδιών όλη αυτή τη μετριότητα που  «λούζονται» μέρα νύχτα από  τα ΜΜΕ, Ραδιόφωνα, Τηλεοράσεις μα κυρίως το διαδίκτυο.

 

Πες μας λίγα λόγια για τις συνεργασίες που είχες. Τί έχουμε να περιμένουμε από το μουσικό τρίο που ετοιμάζεις αυτό τον καιρό;  Πες μας και για συνεργασίας σου με τον Νίκο Θεοδωράκη.

Έχουμε φτιάξει ένα ντουέτο με τον εξαιρετικό βιρτουόζο κιθάρας και συνθέτη Μιχάλη Σουρβίνο και δίνουμε  ρεσιτάλ για ακορντεόν και Κιθάρα,  αλλά επειδή και οι δυο είδαμε ότι η συμμετοχή του  Στέλιου Γενεράλη στα κρουστά δίνει μεγάλη ώθηση, ενέργεια και αέρα στον ήχο, στο παίξιμο και στο τελικό αποτέλεσμα, αποφασίσαμε νε γίνει τρίο. Από την άλλη όταν έφυγε ο Μίκης μελοποίησα τους στίχους του Δημήτρη Ιατρόπουλου που μου τους εμπιστεύτηκε, αφιέρωμα στη μνήμη του συνθέτη.  Η γνωριμία μου με τον Νίκο Θεοδωράκη  λίγο αργότερα ήταν καταπληκτική συγκυρία, διότι του παρουσίασα το demo, του άρεσε, και κατευθείαν μπήκαμε στούντιο να το ενορχηστρώσουμε. Ο  στίχος «Μίκης Αρχέλαος Πατέρας» πιστεύω ότι δε θα μπορούσε να ερμηνευτεί καλύτερα και με τόση αλήθεια από κανένα άλλον. Ήδη έχουμε δρομολογήσει και το επόμενο project, διασκευές για ακορντεόν – φωνή πάνω σε  τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη. Και φυσικά καλοκαιρινές συναυλίες σε όλη την Ελλάδα και με τα δυο αυτά project.

 

Μίλησε μας για την ταινία του Hollywood «Tango Shalom»  πως είναι μια Ελληνίδα να γράφει μουσική για μια υπερπαραγωγή.

Αυτό είναι μια πολύ ευχάριστη συγκυρία  που συνέβη στην καλλιτεχνική μου πορεία και συνάμα δικαίωση των τόσων χρόνων που είμαι στο χώρο, με πολλά εμπόδια και «καραβόσκοινα» από «καλοθελητές» να με γυρνάνε πίσω κάθε φορά που κάνω ένα βήμα μπροστά.  Η ταινία προς ενημέρωση του κοινού διότι δεν έχει έρθει ακόμη στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μην την έχουν δει,  έχει πάρει πολλά βραβεία από κορυφαία φεστιβάλ κινηματογράφου παγκοσμίως.  Στους αρχικούς τίτλους της ταινίας συνυπογράφουμε τη μουσική επένδυση (film score)  με τη  ΖιΖι  Bologna.  Δούλεψα πάρα πολλούς μήνες, πολύ σκληρά, στο στούντιο μας,  με το σκηνοθέτη Gabriel Bolonga,  τη  ZiZi Bolonga που ειχαν έρθει Ελλάδα για αυτόν τον σκοπό, και τον Στέλιο Γενεράλη που επιμελείται τις ενορχηστρώσεις, ώστε να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα, αντάξιο των απαιτήσεων μια τόσο σοβαρής μεγάλης παράγωγης, και το αποτέλεσμα  μας δικαίωσε.

 

Ζωή Τηγανούρια 1

 

Για να κλείσουμε, θέλω να μου πεις, τί πρακτικά θα ζητούσες να περιλαμβάνει ο κόσμος που φαίνεται να αλλάζει γύρω μας; Σίγουρα χρειάζεται η ειρήνη, αλλά τί είναι αυτό που αν υπήρχε, πιστεύεις πως θα έκανε τους ανθρώπους να ζουν πιο όμορφα την ζωή τους;

Η ερώτηση αυτή μου δίνει τη δυνατότητα να αναφερθώ σε πρόσφατα δυσάρεστα γεγονότα. Η  κοινωνία μας δυστυχώς  -φτιάχνει–πλάθει- δημιουργεί-μεγαλώνει-ανατρέφει- Τέρατα με  αρρωστημένες συμπεριφορές (όπως και να το πω στο ίδιο παρονομαστή καταλήγει). Τρανό παράδειγμα  αυτή του Ρώσου Δικτάτορα Πούτιν που  έβλαψε και συνεχίζει να βλάπτει τόσες αθώες ψυχές, τόσο άμαχο πληθυσμό που επιφέρει τόσα  θύματα πολέμου στην Ουκρανία,  ελλοχεύοντας ταυτόχρονα έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο, τόσο επικίνδυνο για όλη την ανθρωπότητα, δεδομένων των πυρηνικών οπλών. Ας  μην πάμε ωστόσο τόσο μακριά, ας αναφερθώ και σε μια ακόμη αρρωστημένη συμπεριφορά που συμβαίνει αυτή τη περίοδο εδώ δίπλα μας, στην Ελλάδα, όταν μια μαμά όπως φαίνεται πράττει ένα τόσο ειδεχθές έγκλημα,   σκοτώνοντας τα τρία αγγελούδια της, τα ίδια τα μωρά που έβγαλε από τα σπλάχνα της, για να ικανοποιήσει τις αρρωστημένες διαθέσεις της, ότι πιο σεκταριστικό και αποτρόπαιο έχει δει η ελληνική κοινωνία. Αυτό συνδυαστικά με τις πάρα πολλές γυναικοκτονίες που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας,  αυτά τα δυο πρόσφατα γεγονότα δυστυχώς είναι ο καθρέπτης της σημερινής κοινωνίας.  Θα ζητούσα λοιπόν από τον καθένα χωριστά να έχει σώας τας φρένας, να είναι συνειδητός, κοντά στον Θεό που είναι αγάπη  και στη προσευχή, κοντά στις  τέχνες και στον πολιτισμό,  που εξευγενίζει τα ήθη και εξημερώνει τα πρωτόγονα ένστικτα.

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.

Ακολουθήστε μας στο Facebook @grnewsradiofl

Ακολουθήστε μας στο Twitter @grnewsradiofl

 

Copyright 2021 Businessrise Group.  All rights reserved. Απαγορεύται ρητώς η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή ή αναδιανομή μέρους ή όλου του υλικού του ιστοχώρου χωρίς τις κάτωθι προυποθέσεις: Θα υπάρχει ενεργός σύνδεσμος προς το άρθρο ή την σελίδα. Ο ενεργός σύνδεσμος θα πρέπει να είναι do follow Όταν τα κείμενα υπογράφονται από συντάκτες, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνεται το όνομα του συντάκτη και ο ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί στο προφίλ του Το κείμενο δεν πρέπει να αλλοιώνεται σε καμία περίπτωση ή αν αυτό κρίνεται απαραίτητο να συμβεί, τότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο στον αναγνώστη ποιο είναι το πρωτότυπο κείμενο και ποιες είναι οι προσθήκες ή οι αλλαγές. αν δεν πληρούνται αυτές οι προυποθέσεις, τότε το νομικό τμήμα μας θα προβεί σε καταγγελία DMCA, χωρίς ειδοποίηση, και θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες νομικές ενέργειες.

Άλλα Άρθρα

Απόψεις

Σχολιασμός Επικαιρότητας

Ενδιαφέροντα Θέματα

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων


Συμβουλές Μαγειρικής

Pin It on Pinterest

Share This